لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۳

لیگ شپگیزه کریکت؛ کابل بازان تیم بند امیر را شکست داد


مسابقه کریکت میان تیم‌های بند امیر و کابل بازان در ورزشگاه بین المللی کابل
مسابقه کریکت میان تیم‌های بند امیر و کابل بازان در ورزشگاه بین المللی کابل

آغاز نخستین لیگ شپگیزه کریکت در سایۀ حاکمیت طالبان در کابل.

نخستین بازی این لیگ میان تیم‌های بند امیر و کابل بازان در ورزشگاه بین المللی کابل و در میان شور و هیجان صدها تماشاچی آغاز شد.

در پایان بازی امروز تیم کابل بازان توانست تیم بند امیر را با تفاوت شش ویکت شکست دهد و برندۀ نخستین بازی لیگ شپگیزه شود.

فرید هوتک، سخنگوی کریکت بورد افغانستان در مورد راه اندازی این رقابت‌ها به رادیو آزادی گفت: "لیگ اتصالات شپگیزه امروز رسماً در کابل آغاز شد و هزارها تن از جوانان علاقمند کریکت به میدان آمده و تیم‌های خود را تشویق می‌کنند. در این رقابت‌ها بازیکنان خارجی نیز شرکت کرده اند."

جریان رقابت امروز دوشنبه میان تیم‌های بند امیر و کابل بازان به گونۀ مستقیم از طریق تلویزیون ملی افغانستان نشر شد.

شیرآغا همکار، مسئول مسابقات لیگ شپگیزه به رادیوآزادی گفت که در لیگ امسال تعداد تیم‌ها و بازی‌ها افزایش یافته است: "در تناسب به گذشته این بار تعداد تیم‌ها به هشت تیم افزایش یافته و تعداد باز‌ی‌ها نیز بیشتر شده است. قبلاً ۱۹ بازی بود حالا ۳۲ بازی انجام می‌شود برای علاقمندان هم فرصت فراهم شده است که به میدان بیایند و احساسات و عشق‌شان را به این بازی نشان بدهند."

وی افزود که در این لیگ بازیکنان جوان به عنوان کپیتان تیم برگزیده شده اند که قبلاً کپیتانی نکرده اند.

شماری از علاقمندان کریکت برگزاری لیگ شپگیزه را یک گام مثبت در جهت رشد ورزش کریکت در افغانستان خوانده و از آن استقبال می‌کنند.

یان تیم‌های بند امیر و کابل بازان در ورزشگاه بین المللی کابل
یان تیم‌های بند امیر و کابل بازان در ورزشگاه بین المللی کابل

ذبیح الله و یونس افغان، دو تن از کسانی که بازی را از نزدیک تماشا کردند، در صحبت به رادیوآزادی گفتند: "من از ده‌سبز برای تماشای لیگ شپگیزه آمدم، باید این بازی هر سال برگزار شود علاقمندان زیاد دارد من یکی از علاقمندان تیم کابل بازان استم که امروز مسابقه را برد."

"امسال از کریکت بورد تشکر می‌کنیم که در این شرایط دشوار مسابقات شپگیزه را برگزار کردند و ما زیاد لذت می‌بریم از این بازی‌ها."

بر اساس اطلاعات کریکت بورد افغانستان، برخی بازیکنان خارجی از جمله افتخار احمد و امیر حمزه، بازیکنان کریکت پاکستان در تیم مس عینک و بلال خان، بازیکن کریکت عمان در تیم آمو بازی خواهند کرد.

رقابت‌های لیگ کریکت شپگیزه در سال ۲۰۱۳ در افغانستان آغاز شد و حتی در سال ۲۰۲۰ با وجود همه گیری ویروس کرونا در جهان، برگزار شد.

تنها پارسال بنابر تغییر نظام در افغانستان، این رقابت‌ها لغو شده بود.

به دنبال برگزاری لیگ شپگیزه، تیم ملی کریکت افغانستان سلسله بازی‌هایش را با ایرلند آغاز می‌کند.

XS
SM
MD
LG