لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۹

گرمای بی سابقه و آتش‌سوزی های مدهش در شماری از کشورهای اروپایی


جنگلات در چندین کشور اروپا در اثر گرمای شدید آتش گرفته اند.
جنگلات در چندین کشور اروپا در اثر گرمای شدید آتش گرفته اند.

نیمه اول ماه جولای برای مرکز هماهنگی واکنش اضطراری اتحادیۀ اروپا در بروکسل، یک فصل پر هیجان بود، زیرا فصل آتش‌سوزی‌های جنگلات در اروپا، به شدت شروع شد.

تنها در هشت روز اول این ماه، فرانسه، ایتالیا، سلوانیا و اسپانیا درخواست کمک برای مقابله با آتش‌سوزی‌های ویرانگر، از اتحادیه اروپا کردند.

آتش‌سوزی‌ در جنگلات اروپا هر تابستان اتفاق می‌افتد، اما تغییرات اقلیمی جهان باعث گرمای بی سابقه شده و حدود نصف کشورهای اروپایی در معرض خشکسالی قرار دارند.

براساس رسانه ها، در آغاز این هفته، اطفائیۀ یونان برای دومین روز با آتش‌سوزی‌های مدهش در جزیره لسبوس و آتش‌سوزی‌های جدید در غرب پلوپونز در شمال این کشور مقابله کردند و با شروع موج تازۀ گرما، شهرک‌های اطراف محلات آتش‌سوزی را تخلیه کردند.

آتش‌سوزی که روز شنبه در جنگلات کوهستانی لسبوس در سواحل بحیرۀ اژه در نزدیک ترکیه آغاز شد، اقامتگاه های ساحلی"واترا" را از بین برد.

آتش‌سوزی در منطقۀ "تنریف" در جزایر قناری اسپانیا روز پنجشنبه آغاز شد و هنوز ادامه دارد، چندین شهر را تحت تأثیر قرار داده و تغییر مسیر بادها تلاش ها برای خاموش ساختن آن را پیچیده ساخته است.

آتش سوزی در جنگلات فرانسه
آتش سوزی در جنگلات فرانسه

بر اساس معلومات رسانه ها، همچنان بروزهای پنج‌شنبه و جمعه آتش‌سوزی‌های جنگلات در غرب اسپانیا در نزدیک سرحد با ایتالیا به شدت افزایش یافت. چندین قریه تخلیه شدند. هزاران کارمند اطفائیه با شعله های آتش مبارزه کرده و جنگل بانان در تلاش کاهش گسترش آتش‌سوزی، درختان را قطع کردند.

براساس معلومات رسانه ها، جمهوری چک نیز در آغاز این هفته شاهد آتش‌سوزی در منطقۀ هرنسکو (Hrensko) در پارک ملی"بوهمیان سوئیس" بود و با آتش سوزی در این پارک ملی مبارزه کرد. در ویدیوی که توسط ادارۀ خدمات اطفائیۀ جمهوری چک منتشر شده، هلیکوپترها و صدها کارمند اطفائیه دیده می‌شوند در حال نبرد با شعله های آتش در نزدیک قریۀ هرنسکو هستند.

همچنان از آتش‌سوزی های جنگلات در برخی مناطق فرانسه و پرتگال نیز گزارش داده شده است.

XS
SM
MD
LG