لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۳

کریکت بازان پاکستان به خاطر تهدیدات امنیتی کابل را ترک کردند


آرشیف - یکی از بازی های لیگ اشپگیزه
آرشیف - یکی از بازی های لیگ اشپگیزه

پس از انفجار روز جمعه در مسابقات لیگ اشپگیزۀ کریکت در کابل، شماری از منابع اکنون به رادیو آزادی گفته اند که کریکت بورد پاکستان بازیکنان این کشور را که در این لیگ بازی می‌کردند، به کشورشان بازگردانده است.

طاهر خان، خبرنگار بخش مشعل رادیو آزادی می‌گوید، بورد کریکت پاکستان به دلیل مسائل امنیتی این تصمیم را گرفته است: "منابع معتبر پاکستانی در کابل و همچنین یک منبع کریکت بورد پاکستان در لاهور به من گفتند که بازیکنان پاکستانی که در لیگ اشپگیزه افغانستان بازی می‌کردند، به کشورشان بازگشته‌اند و دلیل آن مشکلات امنیتی پس از انفجار در این ورزشگاه است."

آصف خان، خبرنگار روزنامۀ دان پاکستان نیز در صفحۀ توئیتر خود نوشت که کریکت بورد پاکستان بازیکنان پاکستانی را که در لیگ اشپگیزه کریکت بازی می‌کردند پس از انفجار روز جمعه به کشورشان بازگردانده است.

آصف خان نوشته که این تصمیم یک روز پس از انفجار گرفته شده است.

همزمان یک منبع در بورد کریکت افغانستان به شرط فاش نشدن نامش این خبر را به رادیو آزادی تأیید کرد و گفت که بازیکنان پاکستانی به کشورشان بازگشته اند اما این به گونۀ رسمی به سوالات رادیو آزادی پاسخ نداده است.

آرشیف - یک مسابقه لیگ شپگیزه در کابل
آرشیف - یک مسابقه لیگ شپگیزه در کابل

با اینکه در مورد تعداد دقیق بازیکنان پاکستانی که در لیگ اشپگیزه بازی می‌کردند، چیزی گفته نشده است، طاهر خان، خبرنگار بخش مشعل رادیو آزادی می‌گوید که پنج یا شش بازیکن بودند.

فرید هوتک، سخنگوی کریکت بورد پیش از این به رادیو آزادی گفته بود که برخی بازیکنان خارجی نیز در لیگ اشپگیزه بازی می‌کنند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

اما منابع تایید نشده به رادیو آزادی گفتند که این بازیکنان پاکستانی افتخار احمد، میرحمزه، کامران غلام، آصف افریدی و خالد عثمان بودند.

بازیکنان پاکستانی در حالی به کشور شان بازگشته اند که ورزشگاه بین‌المللی کریکت کابل روز جمعه گواه یک حملۀ انفجاری بود.

مقام‌های طالبان کشته شدن دو تن را در این رویداد تأیید کردند، اما سرمنشی سازمان ملل متحد و سفیر پاکستان در کابل در توییت‌های خود گفتند در این رویداد ۱۹ تن کشته شدند که سفیر پاکستان در کابل بعداً توییت‌ خود را حذف کرد.

شماری از مردم افغانستان در شبکه‌های اجتماعی به این تصمیم پاکستان واکنش نشان دادند.

آنان نوشتند، پاکستان نباید چنین تصمیمی می‌گرفت، زیرا به گفتۀ آنان، این موضوع بر روحیه سایر بازیکنان خارجی شرکت کننده در این لیگ تأثیر منفی می‌گذارد.

XS
SM
MD
LG