لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۷

سه مقام تحریک طالبان پاکستان در ولسوالی برمل پکتیکا کشته شدند


دو مقام تحریک طالبان پاکستان
دو مقام تحریک طالبان پاکستان

پس از آنکه مذاکرات میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی کدام نتایجی را در پی نداشت و هیئت پاکستانی بدون هیچ گونه دست‌آوردی به اسلام‌آباد برگشت، منابع از کشته شدن ۳ عضو مهم طالبان پاکستانی در افغانستان خبر دادند.

یک منبع معتبر در تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) این موضوع را به بخش مشعل رادیو آزادی تأیید کرده است.

در میان طالبان پاکستانی کشته شده، یک فرمانده مهم‌شان به نام عبدالولی مشهور به خالد عمر خراسانی شامل است و دو تن دیگرشان حافظ دولت و مفتی حسن نام دارند.

موتر حامل این رهبران طالبان شام روز یک‌شنبه در نزدیکی وزیرستان جنوبی در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا در افغانستان با ماین جاسازی شده در کنار جاده برخورد کرده است.

تا به حال جزئیات چگونگی این رویداد رسانه‌ای نشده و این هم معلوم نیست که این ماین را کی جاسازی کرده است.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که در این رویداد داماد عمر خالد خراسانی هم کشته شده است.

از ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان نیز در این باره پرسیدیم، او گفت که در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این رویداد هستند.

از سوی دیگر شماری از رسانه‌های پاکستانی هم تصاویر اجساد طالبان پاکستانی کشته شده را نیز نشر کردند.

پیش از این گزارش کشته شدن یک فرمانده مهم طالبان پاکستانی به نام مفتی خالد در ننگرهار نشر شده بود.

پس از آنکه مقام‌های طالبان به گونۀ رسمی اعلام کردند که میان تحریک طالبان پاکستانی و حکومت پاکستان میانجی‌گری می‌کند و به عنوان تسهیل کننده در این گفت‌وگوها سهم می‌گیرد، بحث‌ها در مورد موجودیت و عدم موجودیت طالبان پاکستانی در افغانستان گرم شده است.

طیاره‌های پاکستانی به تاریخ ۲۷ حمل سال جاری خورشیدی یک روستا را در ولایت خوست بمباران کرد که تلفات غیرنظامی را در پی داشت.

پاکستان ادعا کرد که در آنجا طالبان پاکستانی را هدف قرار داده، اما مقام‌های حکومت طالبان گفتند که در این رویداد غیرنظامیان کشته شدند و خانه‌های شان تخریب شده است.

در کنار آن سفرهای هیئت‌های پاکستانی به منظور گفت‌وگو با تحریک طالبان پاکستان در کابل آغاز شد که در سفر نخست‌شان بالای آتش‌بس توافق شد، اما نتایج دو سفر دیگر شان آشکار نشد.

با هدف قرار گرفتن رهبران طالبان پاکستانی در افغانستان پرسش‌های زیادی به میان می‌آید که آنان چگونه هدف قرار می‌گیرند و آیا به راستی هم آنان در حملات انفجاری کشته شده اند یا نه.

XS
SM
MD
LG