لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۳

استریتس تایمز: طالبان می‌گویند تا هنوز جسد الظواهری را پیدا نکرده اند


آرشیف - برخی از روزنامه های جهان
آرشیف - برخی از روزنامه های جهان

با گذشت حدود یک ماه از اعلام رئیس جمهور ایالات متحده در مورد کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل، هنوز حکومت طالبان کشته شدن او در قلب پایتختِ افغانستان را رسماً تایید نکرده است.

جو بایدن، در اول ماه آگست اعلام کرد که ایمن الظواهری در حملۀ طیارۀ بی‌سرنشین امریکا در سی و یکم ماه جولای در یک خانه در کابل کشته شد.

نشریۀ استریتس تایمز در مطلبی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان پنجشنبه در کابل گفت که جسد ظواهری را هنوز پیدا نکرده اند و تحقیقات در این مورد روان است.

به گزارش رسانه‌های امریکا، مقامات آن کشور گفته اند که ظواهری ۶:۱۸ صبحِ سی و یکم ماه جولای کشته شد، در بالکن خانه‌ای در منطقۀ شیرپور کابل توسط میزایل طیارۀ بی‌سرنشین.

به نوشتۀ نشریه، مقامات امریکا گفته اند که کشته شدن ظواهری ده سال پس از قتل اسامه بن لادن، بنیانگذار شبکۀ القاعده در پاکستان، ضربۀ بزرگ به این شبکه است.

در مطلب به گزارش نوزدهم ماه جولای سازمان ملل متحد هم اشاره شده که در آن از روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان سخن گفته شده بود.

طالبان در گذشته داشتن روابط با شبکه‌های تروریستی از جمله القاعده را رد کرده اند.

آن‌ها حملۀ طیارۀ بی‌سرنشین امریکا در کابل را نقض توافق دوحه خوانده اند، اما مقامات امریکا طالبان را به نقض این توافق و ادامۀ روابط‌شان با شبکۀ القاعده متهم می‌کنند.

نشریۀ بزنس استندرد به سیلاب‌های ویرانگر در افغانستان نگاهی افگنده است، رویدادی که بر اساس گزارش‌ها به مردم زیان‌های جانی و مالی هنگفت رسانده است.

در مطلب نشریه می خوانیم که جاری شدن سیلاب‌های شدید در مناطق مختلف افزون بر تلفات جانی، خانه ها، زمین‌های زراعتی و ملکیت‌های دیگر مردم را به شدت زیانمند کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان دیروز چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت که در یک ماه گذشته به اثر سیلاب‌ها ۱۸۲ تن جان باختند، ۲۵۰ تن زخمی شدند و بیش از ۳ هزار خانه به گونۀ کامل یا قسماً تخریب شده اند.

نشریه می افزاید که در روز‌های اخیر سیلاب بسیاری از روستا‌ها را در مناطق مرکزی و شرقی افغانستان زیانمند کرده است.

ادارۀ هوا شناسی حکومت طالبان پنجشنبه در اطلاعیه ای گفت که جمعه و شنبه پس از باران شدید به اندازۀ ۱۵ تا ۶۰ میلی متر در مناطق مرکزی و جنوبی، جاری شدن سیلاب پیش بینی شده است.

زیانمندان در تماس با رادیو آزادی گفته اند که در وضعیت دشوار بسر می برند و به کمک‌های فوری نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG