لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۴

پاکستان: ادعای ملا یعقوب تصور تاسف آور و سرپیچی از نورم‌های دیپلماتیک است


ملا یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان
ملا یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان

وزارت خارجه پاکستان در بارۀ ادعای سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان واکنش نشان داده و «نگرانی عمیق» اش ر ابراز کرده است.

ملا محمد یعقوب در نشست خبری در کابل روز یکشنبه ادعا کرد که پاکستان به طیاره های بی سرنشین امریکا اجازه داده است که از حریم هوایی آن کشور وارد فضای افغانستان شوند.

او از پاکستان خواست که حریم هوایی اش را علیه افغانستان استفاده نکند.

اما وزارت خارجۀ پاکستان در اعلامیه‌ای ناوقت دیروز یکشنبه گفت که در نبود هیچ مدرک، همان گونه که سرپرست وزارت دفاع طالبان تایید کرد، چنین ادعاهای تصوری بسیار تاسف آور و سرپیچی از نورم‌های دیپلماتیک است.

در بخشی از اعلامیه گفته شده که پاکستان بر اعتقاد خود مبنی بر حاکمیت و تمامیت ارضی همه دولت‌ها تاکید می‌ورزد و همه اشکال تروریسم را محکوم می‌کند.

در اعلامیه‌ای وزارت خارجۀ پاکستان از مقام‌های طالبان خواسته شده تا از تعهدات بین‌المللی افغانستان اطمینان بدهند که از خاک آن کشور علیه هیچ کشور دیگر استفاده نمی‌شود.

پیش از این طالبان به تکرار گفته بودند که از قلمرو افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

ایالات متحده امریکا حدود یک ماه پیش اعلام کرد که ایمن الظواهری رهبر شبکۀ القاعده در حمله طیارۀ بی سرنشین امریکا در کابل در ۳۱ جولای کشته شد.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجۀ پاکستان به خبرگزاری رویترز گفته است که پس از این حمله برایش گفته شد که از حریم هوایی پاکستان استفاده نشده بود.

او افزوده است که اکنون تلاشش روی رسیدگی به سیلاب زدگان در کشورش متمرکز است و نمی‌خواهد که در بارۀ اتهامات با کسی بحث کند.

XS
SM
MD
LG