لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۳

سیلاب‌ها در پاکستان هزاران پناهجوی افغان‌را با مشکل روبرو کرده است


سیلاب در پاکستان
سیلاب در پاکستان

سیلاب‌ها در پاکستان، وضعیت هزاران تن از افغان‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

چندین کمپ زیر آب شده و پناهجویان افغان به روستا‌ها پناه برده اند. برای برخی هم کمپ‌های موقتی در نظر گرفته شده.

افسر خان مسئول یک کمپ در نوشهره، به رادیو آزادی گفت که زیان‌ها زیاد مالی به مردم وارد شده است: "کمپی که در خیشکی است، به صورت کامل از بین رفته. چوب، دیوار‌ها و همه خانه‌ها ویران شده اند. این کمپ مانند یک جزیره است و روی آب قرار دارد. در سال ۲۰۱۰ هم هنگامی که سیلاب‌ها سرازیر شد، این کمپ تخریب شده بود. کمپ در کنار دریای نوشهره قرار دارد."

به گفتۀ این مسئول کمپ، خانه‌های پناهجویان افغان به صورت خیلی ابتدایی از چوب و گِل ساخته شده بود که در برابر سیلاب‌ها و سایر رویدادهای طبیعی مقاومت ندارد.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پاکستان گزارش می‌دهد که در ایالت‌های خیبر پختونخواه، سیند و بلوچستان، بیش از ۴۲۰ هزار تن از پناهجویان افغان در نتیجه سیلاب‌ها آسیب دیده اند.

خان محمد بابر، یک کارمند کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، در ایالت خیبر پختونخواه شب گذشته (۱۳ سنبله) به رادیو آزادی، از زیان‌های ناشی از سیلاب‌ها جزئیات داد: "در ایالت خیبر پختونخواه، تقریباً ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار مهاجر که در کمپ‌ها و شهر‌ها استند، آسیب دیده اند. در کمپ خیشکی دو سکتور کاملاً زیر آب شده. در چهار سده، دیره اسماعیل و بنو، مهاجرین در نتیجه سیلاب‌ها خیلی متاثر شده اند."

سیلاب زده ها در پاکستان
سیلاب زده ها در پاکستان

بابر افزود که گروه‌های نجات از آغاز سیلاب‌ها برای پناهجویان افغان کمک‌ها را فراهم کرده اند تا زندگی آنها مصون باشد. اما او زیان‌های مالی سیلاب‌ها بر افغان‌ها را زیاد تخمین می‌کند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که حدود یک هزار خیمه را برای پناهجویان افغان در خیبر پختونخواه و بلوچستان توزیع کرده است.

مقام‌های پاکستان آمار می‌دهند که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌های مرگبار اخیر، بیش از ۱۲۰۰ تن در آن کشور جان باخته اند و نزدیک به ۱۶۰۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

در گزارش‌ها در مورد تلفات احتمالی به افغان‌ها چیزی گفته نشده است.

XS
SM
MD
LG