لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۵

زلنسکی خطاب به اروپایی ها: برای زمستان دشوار آماده شوید


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

رئیس جمهور اوکراین از افزایش فشارهای روسیه بر اروپا به خاطر صادرات نفت و گاز خبر داده است.

ولودیمیر زلنسکی در پیام تازه ویدیویی‌اش گفته که امسال کشور‌های اروپایی با زمستان دشوار روبه‌رو خواهند شد: "در روز‌های اخیر، روسیه به فشارها بر اروپا به خاطر انرژی افزوده است. پایپ لاین گاز نارد ستریم کاملاً متوقف شده. چرا این کار را می‌کنند؟ روسیه می‌خواهد تا زندگی عادی هر اروپایی و تمامی کشورهای قاره ما را تخریب کند."

این واکنش رئیس جمهور اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که روسیه انتقال گاز به جرمنی را از طریق پایپ لاین "نارد ستریم یک" بنابر آنچه دلایل تخنیکی خوانده، متوقف کرده است.

مقام‌های جرمنی می‌گویند که این پایپ لاین در وضعیت عادی فعالیت قرار دارد.

پس از این اقدام روسیه، نگرانی‌ها افزایش یافت که شاید مسکو انتقال گاز از این پایپ لاین را برای درازمدت متوقف کند.

کشورهای اروپایی به خاطر تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین، تحریم‌ها را علیه مسکو اعلام کرده اند. اینسو مقام‌های روسیه بار‌ها ادعا‌ها را رد کرده اند که از منابع انرژی به عنوان ابزار و اسلحه در برابر کشور‌های اروپایی استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور اوکراین دیروز (۴ سپتمبر) در توییتر نوشت که در گفت‌وگوی تلفونی با اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا خواسته است تا بسته هشتم تحریم‌ها بر روسیه به اجرا گذاشته شود.

ولودیمیر زلنسکی خواسته است تا صدور ویزه کشور‌های اروپایی، برای شهروندان روسیه متوقف شود.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند که انتظار دارند، در روز‌های نزدیک، بسته پنج میلیارد دالری کمک‌ها را از اتحادیه اروپا دریافت کنند.

XS
SM
MD
LG