لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۲

کانادا تحریم های تازهٔ را بر ۲۵ تن از افراد و ۹ نهاد ایرانی وضع کرد


ساختمان پارلمان کانادا در اوتاوا
ساختمان پارلمان کانادا در اوتاوا

همزمان با ادامه نا آرامی ها و تظاهرات گسترده در ایران٬ کانادا تحریم های جدید بر دهها فرد ونهاد ایرانی وضع کرد.

حکومت فدرال کانادا با انتشار اعلامیه یی می گوید این تحریم ها به دلیل نقض شدید حقوق بشر وسرکوب اعتراض کنندگان وضع شده است.

میلانی جولی وزیرخارجه کانادا به روز دوشنبه گفت که تحریم های تازه در واکنش به مرگ مهسا امینی که در توقیف پولیس جان داد٬ وضع شده است.

کانادا در این اقدام خود ۲۵ نفر و ۹ نهاد به شمول مقامات ارشد سپاه پاسداران و وزارت های استخبارات و امنیت را تحریم کرده است.

محمد حسین باقری لوی درستیز اردوی ایران، حسین سلامی قوماندان عمومی سپاه پاسداران و اسماعیل قاآنی قوماندان قوای قدس ازکسانی اند که تحریم های جدید کانادا شامل آنها می شود.

میلانی جولی وزیر خارجه کانادا
میلانی جولی وزیر خارجه کانادا

تلویزیون دولتی پریس تی وی وپولیس امنیت اخلاقی معروف به « گشت ارشاد» که مقررات شدید پوشیدن لباس را نافذ می کند نیز تحریم شده اند.

بر اساس تحریم های تازه: دارایی های این افراد و نهاد ها درکانادا منجمد میشود

بر اساس این تحریم ها٬ دارایی واموال این افراد و نهادها در کانادا منجمد خواهد شد وتعامل کانادایی ها وایرانیان دوتابعیته با آنها ممنوع خواهد بود.

خود این افراد هم ممنوع الورود به کانادا خواهند بود.

مهسا امینی قبل ازمرگ توسط پولیس امنیت اخلاقی ظاهرا بدلیل آنچه بدحجابی خوانده میشود بازداشت شده بود.

تصویر مهسا امینی که توسط مظاهره چیان حمل می شود
تصویر مهسا امینی که توسط مظاهره چیان حمل می شود

مقامات دو هفته پیش گفتند که او در اثر سکتۀ قلبی جان باخت ولی اقارب وی این سخن را رد کرده به استناد شاهدان عینی گفتند که او توسط پولیس لت وکوب شده است.

مرگ مهسا امینی سبب اعتراضات خشونت آمیز و گسترده درسراسر ایران شد وبیش از دو هفته می شود که تظاهرات روزانه در این کشور ادامه دارد.

مقامات حکومتی ایران هم گفته اند که از این تظاهرات با شدت جلوگیری خواهند کرد.

وزیرخارجه کانادا٬ میلانی جولی٬ گفت کانادا دلیری واقدامات ایرانیان را می ستاید و در مبارزه برای دستیابی به حقوق وکرامت ایرانی ها٬ در کنار آنان می ایستد.

XS
SM
MD
LG