لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۸

پولیس ایران تلاش ها به هدف سرکوب اعتراضات مردمی را شدت بخشیده است


تصویر از جریان سرکوب مظاهرات مردمی در کردستان ایران
تصویر از جریان سرکوب مظاهرات مردمی در کردستان ایران

قوای امنیتی ایران و نیرو های بسیجی٬ سرکوبی تظاهرات در کردستان ایران را شدیدتر ساخته و حکومت می خواهد موج تظاهرات را که با کشته شدن مهسا امنیتی در توقیف پولیس آغاز شده بود، کنترول کند.

از کشته شدن مهسا امینی دختر۲۲ ساله کُردی در توقیف پولیس ایران تقریبا ۴ هفته می گذرد اما اعتراضات خشمگین هنوز دوام دارد و هر روز تعداد بیشتر زنان به صف مظاهرات داخل می شوند. ویدیوی های که در رسانه های اجتماعی نشر شده نشان میدهند که بسیجی ها بر علیه مظاهره کننده گان از ضرب و شتم استفاده می کنند.

منابع در شهر سنندج مرکز ولایت کردستان ایران به خبرگزاری رویترز گفته اند که بسیجی ها با پولیس ضد مظاهره هم دست شده اند.

شاهدان عینی می گویند که تعداد زیاد افراد بسیجی و پولیس از مناطق دیگر ایران به اینجا انتقال داده شده اند.

درگیری های پولیس و نیروهای بسیجی ایران با مظاهره کننده گان در بسیاری از شهر های ایران در جریان نزدیک به یک ماه گذشته ادامه یافته است
درگیری های پولیس و نیروهای بسیجی ایران با مظاهره کننده گان در بسیاری از شهر های ایران در جریان نزدیک به یک ماه گذشته ادامه یافته است

یک شاهد عینی گفته است که چند روز قبل افراد بسیجی از سنندج و بانه از فیر علیه مظاهره کننده گان خود داری کردند. به گفته شاهدان عینی در سقز که زادگاه مهسا امنینی است وضیعت بدتر تصویر شده و در اینجا بسیجی ها بسمت مظاهره کننده گان مستقیما فیر می کنند.

گروه داوطلب بسیجی که با سپاه پاسداران انقلاب ایران ارتباط دارد ، در حدود یک میلون نفر دارد.

گروه های حقوق بشر: در سرکوبی مظاهرات اخیر در ایران تا حال ۲۰۰نفر کشته شده اند

گروه های حقوق بشر می گویند در سرکوبی مظاهرات اخیر در ایران تا حال ۲۰۰نفر کشته شده اند . یک منبع در سنندج به خبرگزاری رویترز گفته است که نیرو های امنیتی خانه ها را تلاشی کرده و دهها نفر را بازداشت کرده اند. به گفته

منابع باحضور صدها پولیس در سرکها وضیعت دراینجابسیار متشنج میباشد. به گفته آنها به اساسن معلومات بدست آمده از بانه و سقز وضیعت این شهرها بدتر است.

گروه حقوق بشر کردها بنام هنگو که در مورد وضیعت در این منطقه ایران خبر میدهد گفته است مظاهره کننده گان در ده شهر با قوای امنیتی برخورد کرده اند هنگو می گوید که در شهر کرمانشاه در مورد فیر مستقیم سربازان پولیس بر مظاهره کننده گان معلومات بدست آورده است.

به گفته هنگو در برخوردها در کرمانشاه سه سرباز امنیتی هم کشته و ۴۰ تن دیگرشان زخمی شده اند.

در ویدیو های نشر شده دیده میشود که شام چهار شنبه در سرکهای کرمانشاه آتشسوزی صورت گرفته و یک صدای شنیده میشود که می گوید در اینجا جنگ است و کرمانشاه به جهنم تبدیل شده است.

XS
SM
MD
LG