لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۲

شرکت «سوپر کولا» حامی مالی تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های جهانی شد


تعدادی از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان
تعدادی از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان

سرانجام کریکت بورد افغانستان اعلام کرده که برای تیم ملی در جام جهانی ۲۰ آوره پشتیبانی مالی یافته است.

کرکت بورد می‌گوید، شرکت «سوپر کولا» حمایت کنندهٔ تیم ملی کریکت در این بازی‌ها خواهد بود.

فرید هوتک، سخنگوی کریکت بورد افغانستان به رادیو آزادی گفت:

"خوشبختانه که ما در مسابقات جام جهانی برای تیم ملی حمایت کنندهٔ خوب پیدا کردیم. سوپر کولا (شرکت تولید کننده نوشیدنی) حقوق حمایت‌کنندهٔ مالی تیم ملی کریکت را در جام جهانی به‌دست آورده است."

اما کرکت بورد مقدار پولی را که از شرکت «سوپر کولا» برای تیم ملی خواهد گرفت، مشخص نساخت.

فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان
فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان

کرکت بورد افغانستان هموراه مورد انتقاد بوده که در بخش حمایت‌های مالی به گونهٔ شفاف پاسخگو نیست.

پیش از این نیز انتقادهای زیاد در مورد قراردادهای انجام شده با حامیان مالی برای تیم ملی کریکت توسط کریکت بورد وجود داشت_انتقادهایی که از سوی مسوولان کریکت بورد رد شده اند.

کریکت بورد در حالی برای تیم ملی در جام جهانی حمایت کنندهٔ مالی پیدا کرده است که نمایش لباس بازیکنان تیم ملی به علت نبود حمایت کنندهٔ مالی به تعویق افتاد.

کارشناسان: تیم ملی کریکت افغانستان با حامیان مالی دایمی نیاز دارد

از سویی هم برخی از کارشناسان کریکت به رادیو آزادی می‌گویند، کریکت بورد افغاستان باید تلاش کند تا یک حمایت کنندهٔ مالی دراز مدت برای تیم ملی پیدا کند.

بختیار ساحل ناظر و تحلیل‌گر کریکت می‌گوید که کریکت بورد افغانستان، افزون بر داخل کشور باید شرکت‌های بزرگ را به سطح جهانی قانع کند تا از تیم ملی کرکت حمایت کنند.

"این کفایت نمی‌کند، اداره کرکت افغانستان باید به سطح بزرگ همان طوری که با شرکت الکوزی قرار داد داشت، این گونه یک حمایت کنندهٔ مالی نیاز است، این پول باید بسیار به گونهٔ منظم بررسی و مصرف شود."

بختیار ساحل بر این نیز تاکید می‌کند که کریکت بورد باید در داخل برای تیم ملی حمایت کنندهٔ مالی پیدا کند تا بتوانند کارهای شان را درست مدیریت کنند.

تیم ملی کریکت افغانستان در صحنه رقابت های بین المللی دستآورد های فراوانی داشته است
تیم ملی کریکت افغانستان در صحنه رقابت های بین المللی دستآورد های فراوانی داشته است

پس از آن که طالبان بر افغانستان حاکم شدند، علاقه مندی شرکت‌ها در داخل و جهان به عنوان حمایت‌کنندهٔ مالی کریکت بورد کاهش یافت.

در عین حال روز پنجشنبه صفحهٔ معتبر انترنیتی « ESPN» در یک مطلب نوشته است، از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفتند، شورای جهانی کریکت، بودجه نقدی سالانهٔ کرکت بورد افغانستان را نداده است.

در این مطلب آمده است که این روند بر امور و پیشرفت کریکت بورد تاثیر منفی گذاشته است.

نصیب‌‌خان، رییس اجراییوی کریکت بورد افغانستان نیز این موضوع را در صفحهٔ رسمی فیسبوک‌اش تایید کرده، اما افزوده، اودر دوبی با نمایندهٔ شورای جهانی کریکت در این باره بحث‌های مهم داشته است.

او امیدوار است که این مشکل به زودی حل شود و شورای جهانی کریکت برای پیشرفت کریکت بورد بودجهٔ سالانه را بدهد.

شورای جهانی کریکت، همه ساله برای کشورهای عضو خود که عضویت کامل این شورا را دارند، برای توسعهٔ کریکت داخلی، برنامه‌های آموزشی و برای ایجاد بازیکنان معیاری در داخل کشور بودجهٔ مشخص می‌دهد.

XS
SM
MD
LG