لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۰

وزارت خارجهٔ پاکستان سفیر امریکا در اسلام آباد را در ارتباط به اظهارات جو بایدن٬ احضار کرد


اسلام آباد - پاکستان
اسلام آباد - پاکستان

وزارت خارجه پاکستان دیروز شنبه در مورد احضار سفیر امریکا در اسلام آباد خبر داد. این اقدام به سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا ارتباط می گیرد.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه در جریان سخنرانی به کمیته کمپاین انتخابات میان دوره ای حزب دموکرات امریکا گفت پاکستان شاید یکی از خطرناکترین کشور های جهان باشد ، زیرا اسلحه اتومی آن هیچگونه انسجام ندارد.

وزیر خارجه پاکستان بلاول بوتو زرداری به روز شنبه در یک کنفرانس خبری در شهر کراچی گفت سخنان رئیس جمهور امریکا برایش حیران کننده بود.

«برای من این سخنان حیران کننده بود. به نظر من این دقیق سوء تفام های است که از عدم تماس به وجود می آید.»

بلاول بوتو زرداری افزود تا جائی که به امنیت و حفاظت از تاسیسات اتومی پاکستان ارتباط می گیرد، آنها تمام معیار های اداره بین المللی انرژی اتومی را عملی کرده اند.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان
بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان

متن سخنان رئیس جمهور امریکا جو بایدن در این مورد در ویبسایت قصر سفید نشر شده است.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت در سفر اخیر که به واشنگتن داشت با بسیار مقامات امریکا به شمول وزیر خارجه آن ملاقات کرد ، ولی در آنوقت نگرانی در مورد برنامه های اتومی پاکستان با وی در میان گذاشته نشد.

بوتو زرداری گفت او چنین فکر نمی کند که احضار سفیر امریکا در اسلام آباد بر روابط بین اسلام آباد و واشنگتن تاثیر منفی بگذارد .

او افزود مقامات می توانند نگرانی های مشخص واشنگتن را در مورد برنامه های اتومی پاکستان حل کنند.

به باور خبرگزاری رویترز٬ روابط بین واشنگتن و اسلام آباد که در چند سال اخیر چندان گرم نبود ، در اواخر رو به گرمی نهاده بود.

XS
SM
MD
LG