لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۸

نیروهای روسی با حملات متواتر٬ تاسیسات زیربنایی اوکراین را هدف قرار دادند


کیف پایتخت اوکراین در چند روز اخیر آماج حملات طیاره های بی سرنشین قوای روسی بوده است.
کیف پایتخت اوکراین در چند روز اخیر آماج حملات طیاره های بی سرنشین قوای روسی بوده است.

کیف پایتخت اوکراین و سایر شهر های اینکشور صبح امروز سه شنبه (۱۸ اکتوبر) باز شاهد حملات هوایی نیرو های روسی بودند.

مقام های اوکراینی می گویند که این حملات زیربنا ها و تاسیسات انرژی اوکراین را هدف قرار داده. اما در کنار این برخی مناطق رهایشی هم هدف حملات راکتی نیرو های روسی قرار گرفته اند.

کریلو تیموشینکو معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفته است که روسیه سه مرتبه حملات را صبح امروز بر تاسیسات انرژی در شمال کیف انجام داد.

همزمان ویتالی کلیچکو شاروال کیف گفته است که تاسیسات خیلی حیاتی هدف حملات قرار گرفته اند.

مقام های اوکراینی به شمول رئیس جمهور ولودیمیر زلینسکی گفته اند که روسیه باز هم به وسیله طیاره های بی سرنشین حملات را به کیف و سایر شهر ها انجام داده.

زلینسکی از این حملات به عنوان جرایم جنگی یاد کرده و گفته است که روسیه باید به خاطر انجام چنین حملات حسابده قرار گیرد.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

استخبارات بریتانیا صبح وقت امروز (۱۸ اکتوبر) گزارش داد که نیرو های روسی در حملات بر کیف و سایر شهر های اوکراین از طیاره های بی سرنشین ساخت ایران استفاده کرده اند.

در واشنگتن ویدانت پتیل سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه (۱۷ اکتوبر) در یک نشست خبری گفت که تحریم ها بر روسیه موثر واقع شده است.

قوای روسی در این حملات از طیاره های بی سرنشین ساخت ایران استفاده کرده اند

" اقدام ها و روابط تنگاتنگ ایران و روسیه نشان می دهد که اردوی روسیه با کمبود جدی تجهیزات در اوکراین روبرو شده. در دید بزرگتر، تحریم ها و کنترول صادرات که از سوی امریکا و متحدانش تقویت شده، دلیل اصلی بوده است."

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شب گذشته اش گفت که چندین راکت و طیاره بی سرنشین روسیه از سوی نیرو های دفاعی کشورش در هوا نابود شده اند.

برای دومین روز پیهم است که کیف شاهد حملات سنگین روسیه بوده. در حملات دیروز روسیه، حد اقل هفت تن در اوکراین کشته شدند که چهار تن آنها از کیف بودند.

ولودیمیر زلینسکی گفته است که هیچ چانسی وجود ندارد که روسیه در میدان های جنگ به پیروزی برسد.

از تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین نزدیک به هشت ماه گذشت. جنگ تا هنوز هیچ نامی از خاموشی نمی گیرد و اینسو نگرانی ها در آستانه زمستان در کشور های اروپایی افزایش یافته زیرا بیشتر این کشور ها به منابع انرژی از جمله نفت و گاز روسیه اتکای بیشتر دارند.

XS
SM
MD
LG