لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۴

ای بی سی نیوز: افغان‌ها در داخل و خارج به تیم کریکت امید بسته اند که خنده بر لبانشان بیاورد


اعضای تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های جهانی کریکت در آسترالیا
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های جهانی کریکت در آسترالیا

رسانهٔ آنلاین ای بی سی نیوز

  • صفحه آنلاین رسانه ای بی سی نیوز (ABC News) می نویسد افغانهای مقیم استرالیا با هیجان بازی های امسال جام جهانی کریکت را تماشا می کنند زیرا به نوشته این نشریه٬ تیم ملی آنها با لباس آبی که لقب «پلنگان آبی» را به خود گرفته در این بازیها اشتراک دارند.

تیم کریکت افغانستان جوانترین تیم در خانواده کریکت جهانی میباشد و در گروه تیم های برتر شامل مسابقات شده است.

نشریه می نویسد هرچند بیرق سیاه و سرخ و سبز افغانستان دیگر رسمیت ندارد ، اما اعضای تیم ملی کریکت افغانستان این بیرق را بلند نگهداشته اند.

به نوشته نشریه٬ یک افغان بنام جلال احمدزی که در آسترالیا زنده گی می کند٬گفته است٬ انتظار دارد بازی کنان افغان مانند راشدخان، رحمت الله گربز و فضل حق فاروقی در این بازیها خوب بدرخشند .

احمدزی گفته است خوشبخت است که جوانان کریکت باز افغان استعداد خارق العاده دارند و بازی آنها در چهره افغانها تبسم می آورد.

نشریه تصاویری را نشر کرده که بازی کنان تیم ملی کریکت افغانستان را در حال تمرین نشان میدهد.

نشر ای بی سی نیوز همچنان در باره هیجان بعضی از جوانان افغانِ علاقمند به کریکت که در کانادا بسر میبرند نیز نوشته است.

در یکی از این تصاویر رویا صمیم درحال بیتنگ نشان داده میشود که قبل از به قدرت رسیدن طالبان کپتان یک تیم کریکت زنان در افغانستان بود .

به نوشته نشریه اکنون در جریان این همه مشکلات بشری٬ افغانهای خارج و داخل، امید به تیم کریکت بسته اند که خنده بر لبانشان بیاورد.

مجله فوربس

  • مجله فوربس در شماره اخیر خود می نویسد کارمندان زن کمپاین واکسین پولیو به جا هائی که مردان رفته نمی توانند میروند تا اطفال افغان را از مرض فالج اطفال یا پولیو نجات بدهند.


به نوشته مجله، عباس دوساله واکسین خودرا از یک خانم افغان بنام مراوارید که توسط صندوق کمک به اطفال ملل متحد یونیسف حمایت میشود بدست آورد.

در سی سال گذشته علاوه بر یونیسیف ، روتری انترنیشنل و دیگر سازمانهای مهم دست به دست هم داده اند که مرض پولیو را از افغانستان گم کنند .

مرض پولیو در تمام جهان به غیر از پاکستان و افغانستان از بین رفته است.

به نوشته نشریه کامندان صحی دراین کشورهابه یک مشکل عمده فرهنگی هم رو به رو هستند زیرا مردان حق ندارند به حریم خانه کسی داخل شوند و مادران جرائت نمی کنند که دروازه خانه های خود را بروی یک مرد باز کنند ، از این رو زنان یک فکتور بسیار مهم در جلوگیری از شیوع مرض پولیو در این مناطق میباشند و یونیسیف هم از همین راه حل استفاده میکند .

پولیو یک نوع ویروسی است که اطفال کمتر از پنج سال در برابر آن بسیار آسیب پذیر اند . اطفال باید واکسین شوند که این ویروس را نگیرند ، زیرا پولیو مرضی نیست که معالجه داشته باشد و صرف با واکسین وقایه میشود.

XS
SM
MD
LG