لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۷

گروهی از مردم در گردش سالانه زامبی‌ها در مکسیکو اشتراک کردند


آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد
آرشیف، عکس جنبه تزئینی دارد

گروهی از مردم با لباس نرس‌ها و جنگجویان در راهپیمایی‌ای به نام گردش سالانه زامبی‌ها اشتراک کردند. آنان با چهره‌های ترسناک و لباس‌های خون آلود به روز شنبه به جاده‌های پایتخت مکسیکو برآمده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی پانزدهمین راهپیمایی از این نوع بود.

در سال ۲۰۲۰ این رویداد به گونه آنلاین برگزار و سال گذشته به دلیل گسترش همه گیری ویروس کرونا به کلی لغو شده بود.

زامبی در افسانه‌ها به مرده‌های برخاسته از گور و متحرک گفته می‌شود.

یاسوس رودریگز سازمان دهنده و بنیانگذار گردش سالانه زامبی‌ها در شهر مکسیکو سیتی به خبرگزاری رویترز گفت: "ما باید ارزش‌ها را ترویج کنیم، زیرا یک زامبی به زامبی دیگری حمله نمی‌کند، هیچ تبعیضی وجود ندارد، زامبی یک زامبی دیگر را بدون تمایز هدف قرار نمی‌دهد، برای زامبی فرقی نمی‌کند که کودک باشد، پیر، ثروتمند یا فقیر."

یکی از اشتراک کننده‌ها می‌گوید: "بعد از دو سال همه‌گیری کرونا این رویداد به معنی چیزی بزرگی است که مردم نیاز داشتند تا بیرون شوند همزیستی کنند و دوباره همدیگر را ببیند، و به هم برسند. این گردش سالانه بخشی از فرهنگ نیست بلکه یک مراسم است زیرا از پانزده سال است که آن را انجام می‌دهیم."

پدیده گردش زامبی‌ها در سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیای آمریکا آغاز شد و از آن پس از رویداد به شهر‌های بزرگ در سر تا سر جهان از جمله نیویارک، بوئنوس آیرس، بوگوتا، سنگاپور و فرانکفورت گسترش یافت.

این مراسم در آستانه مراسم مشابه دیگر به نام هالوین برگزار شد که در آن مردم در سر تا سر جهان از آن روز با لباس‌های عجیب و چهره‌های ترسناک تجلیل می‌کنند.

هالوین همه ساله در ۳۱ اکتوبر تجلیل می‌شود که هدف آن بزرگداشت از کسانی است که از این جهان چشم پوشیده اند.

XS
SM
MD
LG