لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۷

جام جهانی کریکت؛ لغو شدن برخی از بازی های تیم افغانستان٬ علاقمندان را ناخشنود ساخته است


تصویر آٰرشیف: رقابت تیم ملی کریکت افغانستان با تیم اسکاتلند
تصویر آٰرشیف: رقابت تیم ملی کریکت افغانستان با تیم اسکاتلند

لغو برخی از مسابقات افغانستان در جام جهانی کریکت، طرفداران کریکت را ناراحت ساخته است.

بازی های افغانستان با نیوزلند و آیرلند به دلیل بارش باران لغو شد و این امر چانس صعود تیم افغانستان در جام جهانی را تا حد زیادی کاهش داده است.


بسیاری از طرفداران کریکت در افغانستان از برگزاری جام جهانی در فصل بارانی آسترالیا انتقاد کرده و گفته اند که این بازی ها باید در جای دیگری برنامه ریزی می شد.

عبدالباری نعیمی، باشنده پکتیکا، به رادیو آزادی گفت:

«ای کاش به جای استرالیا در جای دیگری برنامه ریزی می شد تا بازی های افغانستان با تیم های رقیب برگزار می شد. ما انتظار یک بازی خوب را داشتیم و همچنین امیدوار بودیم که افغانستان در جام جهانی امسال عملکرد خوبی داشته باشد و پیروز شود. کاش این بازی ها خراب نمی شد»

در جام جهانی که به میزبانی آسترالیا در حال برگزاری است، دو بازی افغانستان به دلیل باران لغو شد. اولین بازی در ۲۶ اکتبر در برابر نیوزلند و دومی به تاریخ ۲۹ اکتبر در برابر آیرلند. هر دو این بازی ها در استدیوم معروف بین المللی کریکت (MCG) در ملبورن برنامه ریزی شده بود.

باران و هوای نا مناسب مانع برگزاری این بازی ها شد اما هر تیم یک – یک امتیاز به دست آوردند.

گوهر ساپی یکی از اهالی کنر در گفتگو با رادیو آزادی از شورای بین المللی کریکت خواست که فصل های بازی را جدی بگیرد:

«درخواست جدی ما از ICC این است که همه افغان ها، حتی من مطمئنم که طرفداران کریکت در تمام جهان با من همنظر هستند که جام جهانی کریکت را در فصلی ترتیب دهند که هوا مناسب باشد. به این اساس بازیکنان می توانند بازی های خود را انجام دهند و طرفداران می توانند از آن لذت ببرند. درخواست ما این است که چون این جام جهانی به دلیل بارندگی مختل شد، در آینده تکرار نشود.»

علاقمندان کریکت: بازی ها نباید در فصل بارانی آسترالیا برنامه ریزی می شد.

احسان الله خان باشنده ارزگان و اکبرعلی باشنده خوست می گویند که افغان ها تمام سال در انتظار کریکت بودند اما باران این خوشی را با خود برد.

«این بازی ها به دلیل باران لغو شده است. ما عمیقا متاسفیم. زیرا این تنها بازی هایی است که باعث لبخند افغان ها می شود. امیدوارم مسابقات بعدی افغانستان خوب باشد. برای افغان ها آرزوی موفقیت می کنیم»

«لحظه بسیار غم انگیزی برای ما به عنوان هواداران بود. چون یک سال تمام منتظر ماندیم. همه انتظار داشتند که قهرمانان افغانستان بار دیگر در جام جهانی حضور پیدا کنند و افغان ها لحظات خوشی را داشته باشند، اما متاسفانه باران این لحظات شاد را با خود برد.»

شفیق ستانکزی، رییس پیشین اجرایی کریکت بورد و کارشناس ورزشی در پاسخ به این پرسش که چرا آسترالیا در این فصل پرباران جام جهانی را برگزار کرد و فصل های باقی را به جام جهانی اختصاص نداد، گفت:

«آسترالیا هرگز رقابت های داخلی و تجارتی خود را نادیده نمی گیرد. آنها در ماه اکتبر این مسابقات را برنامه ریزی کرده اند اما در ماه های نومبر و دسمبر با تیم های بزرگ دیدارهای تیست دارند. مسابقات تجارتی Big Bash و دیگر تورنمنت ها در آنجا برگزار می شود. بنابراین آسترالیا فصل تابستان خود را با هیچ نوع بازی در تضاد نمی گذارد.»

راشد خان عضو تیم ملی کریکت افغانستان
راشد خان عضو تیم ملی کریکت افغانستان

تیم افغانستان برای بازی در جام جهانی کریکت از روزهای اول ماه اکتبر در آسترالیا حضور دارد. علیرغم حضور بازیکنان مشهور مانند راشدخان، محمد نبی و مجیب الرحمن در تیم افغانستان، آنها فرصت بازی های زیادی را پیدا نکردند. راشدخان بازیکن تیم ملی در پیامی اعلام کرد که منتظر بازی های بعدی است.

«هموطنانی که به میدان آمدند. از شما یک دنیا متشکرم که در این هوای بارانی و سرد بازیکنان خود را تماشا می کنید. متاسفانه بازی ها انجام نشد. شاید همین به خیر ما بوده به هر صورت امیدواریم در دو بازی آینده پیروز شویم. اگر برنده شویم به نیمه نهایی می رسیم»

محمد نبی کاپیتان تیم ملی با ابراز تاسف از لغو دیدار مقابل آیرلند گفت که منتظر دیدار با سریلانکا و آسترالیا است.

تیم افغانستان اول نوامبر در برسبین به مصاف سریلانکا خواهد رفت. بر اساس پیش بینی هواشناسی، در این روز هوا بارانی خوانده شده است. آخرین بازی ۴ نومبر در برابر آسترالیای میزبان در شهر آدلاید است. در آن روز بازی هوا ابری است اما احتمال بارندگی زیاد نیست.

گزارش: صفی الله ستانکزی

XS
SM
MD
LG