لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۲

مشاور امنیت ملی امریکا: ما به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم


  جک سولیوان مشاور امنیت ملی امریکا به روز جمعه با ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در کییف دیدار کرد
 جک سولیوان مشاور امنیت ملی امریکا به روز جمعه با ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در کییف دیدار کرد

جک سولیوان مشاور امنیت ملی امریکا به روز جمعه در یک سفر غیر مترقبه وارد کییف پایتخت اوکراین شد.

او در ملاقات با ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که نتایج انتخابات میان دروه ای روز سه شنبه آینده امریکا هر چه که باشد، واشنگتن به حمایت خود از اوکراین دوام می دهد.

پیش از این، تعدادی از سیاستمداران حزب جمهوریخوا امریکا گفته بودند که اگر برنده انتخابات هشتم ماه نوامبر شوند، کمک های ایالات متحده به اوکراین را کاهش میدهند.

کیوین مک کارتی یک عضو پیشتاز حزب جمهوریخوا در مجلس نمایندگان امریکا ماه پیش گفته بود که ایالات متحده نباید به اوکراین چک سفید بدهد.

اما جک سولیوان مشاور امنیت ملی امریکا شام جمعه در یک نشست خبری در دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت، آنها قصد قاطع دارند تا امکانات لازم را مطابق به نیازمندی اوکراین، آماده کنند و برای این کار رای هر دو حزب امریکا را می گیرند.

اردوی اوکراین در جریان ماه های مبارزه با تهاجم روسیه از کمک های فراوان نظامی ایالات متحده و همپیمانان آن استفاده می کنند
اردوی اوکراین در جریان ماه های مبارزه با تهاجم روسیه از کمک های فراوان نظامی ایالات متحده و همپیمانان آن استفاده می کنند

جک سولیوان پس از دیدار با رئیس جمهور زلینسکی و اندری ایرماک لوی درستیز نیروهای مسلح این کشور گفت، رئیس جمهور جو بایدن به همکاری هردو حزب برای کمک به اوکراین در زمینه های اقتصادی، بشری و امنیتی متعهد است.

او افزود که در این زمینه کاملا اطمینان دارد که ایالات متحده در مسئله کمک به اوکراین قاطع است و در این موقف هیچ تزلزلی وجود نخواهد داشت.

پنتاگون تازه کمک ۴۰۰ ملیون دالر را به اوکراین اعلان کرده است


پس از این دیدار، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) کمک ۴ صد میلیون دالر اضافی را به اوکراین اعلام کرد.

کمک امریکا و دیگر کشور های غربی به اوکراین در جنگ علیه روسیه حیاتی شمرده می شود.

دو روز پیش از این، کریس کونس سناتور دیموکرات و راب پورتمن یک عضو دیگر مجلس سنای امریکا در کییف پایتخت اوکراین بودند تا از کمک هردو حزب به کییف اطمینان دهند.

اندری ایرماک لوی درستیز نیرو های مسلح اوکراین گفت که دیدار شام جمعه با جک سولیوان خیلی مهم بود.

او افزود که متحدان اوکراین از چگونگی اوضاع این کشور کاملا خبر دارند.

XS
SM
MD
LG