لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۶

واشنگتن پست: طالبان به خاطریکه زنان را از مردان جدا کنند، داکتران زن را آموزش می‌دهند


Generic – Newspapers
Generic – Newspapers

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پُست مقاله را منتشر کرده،تحت این عنوان: "طالبان به خاطر اینکه زنان را از مردان جدا کنند، داکتران زن را آموزش می‌دهند."

در آغاز این مقاله می‌خوانیم که پس از کنترل افغانستان توسط طالبان در سال گذشته، نزدیک به یک سوم داکتران صنف درسی امیده مومند در یک شفاخانه نسایی کابل، کشور را ترک کرده اند.

خانم مومند تصمیم گرفته که از کشور فرار نکند و برای زنان افغان خدماتی صحی عرضه نماید.او روزانه بیماران نسایی را معاینه می‌کند و از زنانی نظارت می‌کند که به مراقبت‌های صحی نیازمند اند.

به نوشتهٔ روزنامه واشنگتن پُست، بعضی اوقات تعداد بیماران تا حدی زیاد اند که بستر برای‌شان کمبود می‌کند و حتی شماری از آنها به روی زمین بدون بستر مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

امیده در جریان شب همچنان سرگرم عملیات جراحی می‌باشد.

در مقاله‌ای روزنامه واشنگتن پُست آمده که تصمیم خانم مومند تصادفاً با منافع طالبان همسو است. زیرا، آنها می‌خواهند که زنان باید توسط داکتران زن معاینه شوند و برای برآورده شدن این هدف بیشتر زنان آموزش صحی ببینند.

واشنگتن پُست در این مقاله می‌نویسد، عرصه صحی یگانه بخشی است که طالبان از گماشتن زنان به کار و آموزش دختران در آن، حمایت می‌کند.

طالبان کار زنان در دیگر عرصه‌ها را مانع شده و دختران بالاتر از صنوف ششم را از آموزش محروم ساخته اند.


پرینت

در حالیکه افغانستان به کمبود کادر‌های صحی رو به رو است، نشریه پرینت از یک حادثه ترافیکی در افغانستان خبر می‌دهد که در نتیجه آن هفت تن به شمول دو داکتر افغان کشته شده اند.

حادثه در ولایت لغمان روز شنبه رخ داد.

یک روز پیش از آن، در نتیجه سرنگون شدن یک منی بس در دره‌ای دو شاخ سالنگ ۳ تن کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

در شاهراه‌های افغانستان حوادث ترافیکی زیاد اتفاق می‌افتند.

خرابی سرک ها، سرعت زیاد و رعایت نکردن قوانین رانندگی و در بسیاری از موارد عدم درک رانندگان از قوانین، دلایل بروز حوادث ترافیکی خوانده می‌شود.

XS
SM
MD
LG