لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۲

دو منطقه اوکراین هدف حملات طیاره های بی‌پیلوت و توپچی روسیه قرار گرفتند


اوکراین می‌گوید روسیه با استفاده از طیاره های بی سرنشین ساخت ایران زیربنا های این کشور را هدف قرار می‌دهد.
اوکراین می‌گوید روسیه با استفاده از طیاره های بی سرنشین ساخت ایران زیربنا های این کشور را هدف قرار می‌دهد.

مناطق دنپروپتروفسک و زپرویژیا در مرکز اوکراین شب گذشته و اوایل صبح امروز هدف طیارات بی‌پیلوت کامیکازه (انتحاری) و نیروهای توپچی روسیه قرار گرفتند.

والنتین رزنیخنکو، والی دنیپروپتروفسک، گفته که نیروهای آنها توانسته اند در طول شب، هر هشت طیارۀ بی‌پیلوت کامیکازه(انتحاری) روسی را از بین ببرند.

والنتین در صفحه توئیتر خود نوشته که حملات شب گذشته بر دنیپروپتروفسک به خطوط پایپلاین گاز، منازل مسکونی، مزارع، ساختمان‌ها و تاسیسات خساره وارد کرده، اما تلفات جانی در قبال نداشته است.

به گفته مقامات اوکراینی و غربی، طیارات بی‌پیلوت کامیکازه(انتحاری) که سرنگون می شوند، ساخت ایران بوده و روی هدف منفجر می‌شوند.

در منطقۀ زپرویژیا عساکر روسی دو قریه را هدف قرار دادند که در نتیجۀ ۳ تن به شمول یک دختر ۱۵ ساله زخمی و شماری از خانه‌ها قسماً تخریب و یا فروریختند.

حملات اخیر روسیه بر اوکراین در حالی رخ می‌دهند که مسکو دیروز (۶ دسمبر) ادعا کرد که نیروهای اوکراین یک پایگاه هوایی را در داخل قلمرو روسیه هدف قرار داده اند. مقامات اوکراینی این ادعا را رد کرده اند.

پایگاه نظامی روسیه که مسکو ادعا می کند از سوی طیاره های بی سرنشین اوکراین هدف حملات قرار گرفته است
پایگاه نظامی روسیه که مسکو ادعا می کند از سوی طیاره های بی سرنشین اوکراین هدف حملات قرار گرفته است

مارتین گریفیتس، معاون سرمنشی ملل متحد نیز حملات نیروهای روسی را بر زیربنا‌های اوکراین محکوم کرده است.

مارتین گریفیتس در نشست دیروز شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به تلفات و خسارات گستردۀ جنگ، گفت که بیش از ۱۴ میلیون تن در اوکراین از خانه‌های‌شان بیجا شده اند، از جمله حدود هشت میلیون تن آنها به سایر کشورهای اروپا رفته اند.

در این حال قانونگذاران ایالات متحدۀ امریکا با ارائه حداقل ۸۰۰ میلیون دالر کمک امنیتی اضافی به اوکراین در سال آینده موافقت کردند تا هزینه‌های اضافی کمک‌های امنیتی با اوکراین، نسبت به درخواست رئیس جمهور جو بایدن در اوایل سال جاری، ۵۰۰ میلیون دالری افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG