لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۹

یک مقام اوکراین: حملات روسیه در مناطق شرقی و مرکزی ادامه دارد


خسارات ناشی از تهاجم روسیه در منطقه دونتسک اوکراین. عکس از آرشیف
خسارات ناشی از تهاجم روسیه در منطقه دونتسک اوکراین. عکس از آرشیف

دفتر لوی درستیز اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه به حملات خود در مناطق شرقی و مرکزی اوکراین از جمله لیمان، باخموت، اودیفکا و زاپروژیا ادامه داده است و به گفته این دفتر تاسیسات نظامی و شهرک‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند.

پیش از این اوایل دیروز سه‌شنبه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که شهرهای باخموت و اودیفکا در حملات اخیر روسیه به شدت آسیب دیده اند.

براساس گزارش‌ها، شدیدترین درگیری‌ها در آنعده از مناطق دونتسک در شرق اوکراین جریان دارد که تحت کنترل نیروهای هر دو کشور اند.

مسکو گفته که در دونتسک به تدریج پیشرفت کرده اما دنیس پوشلین یکی از رهبران جدایی طلب طرفدار روسیه در آنجا گفته که بیش از نصف دونتسک تحت کنترل روسیه است.

این ادعا تا هنوز بطور مستقل تایید نشده است.

نماینده‌های حدود هفتاد کشور و سازمان بین‌المللی روز گذشته در یک نشست در پاریس تعهد شانرا برای کمک‌های بیشتر با اوکراین تکرار کردند در این نشست در مورد چگونگی و میزان این کمک‌ها در بخش‌های انرژی، غذا، آب، صحت و ترانسپورت در فصل زمستان صحبت شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که در این نشست از راه دور اشتراک کرده بود گفت که کشورش به کمک در زمینه انرژی نیاز بیشتر دارد:
"در بخش فراهم کردن انرژی به هشتصد میلیون یورو نیاز است، این پول هنگفت است اما این پول نسبت به قیمت اوکراینی‌ها بسیار ناچیز است، امیدوارم این کنفرانس را با انجام شماری از توافقات مهم به پایان برسانید که به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه دهد تا در زمینه تامین انرژی به اوکراین تصمیم بگیرند."

در پاسخ به این درخواست غربی‌ها و متحدان آنها از تعهد یک میلیارد یورویی کمک در بخش انرژی اوکراین خبر دادند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فبروری امسال، حداقل ۶۷۵۵ غیرنظامی کشته و ۱۰۶۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG