لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۳

لیونل مسی آرژانتین را قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر کرد


تیم ملی فوتبال آرژانتین
تیم ملی فوتبال آرژانتین

تیم فوتبال آرژانتین در مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در ضربات پنالتی فرانسه را ۴-۲ شکست داد و برای سومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شد.

این دیدار ساعت ۷:۳۰ به وقت کابل در ورزشگاه لوسیل قطر آغاز شد و ۲۳ دقیقه از بازی گذشته بود که بازیکنان فرانسوی مرتکب خطا شدند که منجر به پنالتی شد. لیونل مسی کاپیتان تیم آرژانتین این ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد و تیم آرژانتین را یک -صفر پیش انداخت.

مسی و هم تیمی هایش بازی را بسیار با دقت انجام دادند و در نتیجه حملات مستمر بالای دروازه فرانسه در دقیقه ۳۶ بازی با شوت عالی آنخل دیماریا به گل دوم رسیدند.

فرانسه تا دقیقه ۷۸ بازی فرصت گلزنی پیدا نکرد اما این بار بازیکنان خط دفاعی آرژانتین مرتکب خطا شدند که منجر به پنالتی شد و امباپه ستاره فرانسه این پنالتی را تبدیل به گل کرد.

فرانسوی‌ها پس از به ثمر رساندن گل اول حملات خود را روی دروازه آرژانتین افزایش دادند و در دقیقه ۸۲ بازی پس از یک پاس خوب، گویلیان امباپه گل دوم را به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند.

لیونل مسی ستاره فوتبال تیم ملی آرژانتین
لیونل مسی ستاره فوتبال تیم ملی آرژانتین

بازی در ۹۰ دقیقه مساوی بود اما سی دقیقه اضافی بازی جذابیت بیشتر داشت، ۱۰۸ دقیقه گذشته بود که مسی فرصت گل سوم را پیدا کرد و در این زمان جشن پیروزی هواداران آرژانتین آغاز شد اما این شادی دیری نپایید که بازیکنان آرژانتین بار دیگر مرتکب اشتباه شدند و فرصتی دیگر ضربه پنالتی نصیب فرانسه شد.

دو دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که امباپه ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد.

وقت‌های اضافه بازی به پایان رسید و مرحله ضربات پنالتی آغاز شد.

امباپه مهاجم تیم فرانسه حین گرفتن عکس یادگاری با مسی و دو تن دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین
امباپه مهاجم تیم فرانسه حین گرفتن عکس یادگاری با مسی و دو تن دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین

امباپه و لیونل مسی ضربات خود را به ثمر رساندند اما دروازه بان آرژانتین یکی از ضربات تیم فرانسه را دفاع کرد و ضربه بازیکن دیگر فرانسه بیرون از چهارچوکات رفت. در نهایت تیم آرژانتین ۴-۲ فرانسه را شکست داد و برای سومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شد.

گفته می شود لیونل مسی بعد از این شاید در مسابقات بین المللی برای تیم ملی آرژانتین بازی نکند، او بالاخره توانست در پنجمین جام جهانی آرژانتین را قهرمان جهان کند.

درست ۳۶ سال پیش، در سال تولد او در سال ۱۹۸۶، آرژانتین دومین قهرمانی جام جهانی را به دست آورد و قبل از آن اولین قهرمانی جام جهانی را در سال ۱۹۷۸ به دست آورده بود.

لیونل مسی در مسابقه نهایی ۳ گل و امباپه ۴ گل به ثمر رساندند و با این گل ها امباپه ۸ گله شد و بحیث آقای گل این رقابت‌ها انتخاب گردید.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز برای تماشای این رقابت بزرگ به قطر آمده بود.

XS
SM
MD
LG