لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۷

ده‌ها زندانی افغان به روز شنبه از زندان های شهر کراچی پاکستان آزاد شدند


تعدادی از مردان افغان که در یکی از زندان های پاکستان زندانی اند
تعدادی از مردان افغان که در یکی از زندان های پاکستان زندانی اند

در میان نگرانی ها از وضعیت افغان های زندانی در پاکستان ، سفارت افغانستان تحت کنترول طالبان در اسلام آباد می گوید که شماری از این افغان ها امروز از زندان های شهر کراچی آزاد شدند.

در یک ویدیوی که در حساب تویتر این سفارت منتشر شده زنان و کودکان دیده می شوند و گفته میشود که آنها شامل ۵۴ زن و ۶۳ کودک اند.

در یک ویدیوی دیگر ده ها تن از مردان افغان پس از رهایی از زندان در داخل یک بس دیده می شوند.

سفارت افغانستان در اسلام آباد پیش از نشر این ویدیو ها در تویتی امروز گفت که ۵۲۴ افغان تا لحظات دیگر از زندان های کراچی آزاد و به افغانستان منتقل می شوند.

تعدادی از زنان و کودکان زندانی افغان در پاکستان
تعدادی از زنان و کودکان زندانی افغان در پاکستان

منیزه کاکر وکیل مدافع زندانیان افغان در کراچی روز پنجشنبه هفتۀ گذشته به رادیو آزادی گفته بود که ۱۴۰۰ افغان در زندان این شهر به سر میبرند.

در برخی از گزارش ها به نقل از پولیس پاکستان گفته شده که شماری از افغان ها به دلیل ورود غیرقانونی به این کشور دستگیر شده اند.

کنسولگری حکومت طالبان در کراچی: محکمه دستور آزادی ۴۰۵ تن از شهروندان افغانستان را صادر کرده است.

کنسولگری حکومت طالبان در کراچی اخیراً در خبرنامه ای گفته بود که محکمه دستور آزادی ۴۰۵ تن از شهروندان افغانستان را صادر کرده است.

هنوز روشن نیست که سایر افغان های زندانی در کراچی چی وقت آزاد خواهند شد.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان ده روز پیش در تویتی وضعیت زندانیان افغان در ایالت سند به ویژه در زندان های شهر کراچی پاکستان را ناگوار خوانده بود.

دفتر این کمیشنری در پاکستان گفته بود که با تماشای تصاویر بازداشت و توقیف مهاجرین افغان در این کشور شدیداً نگران شده است.

به گفتۀ این نهاد ، کودکان و خانواده ها بدون آنکه وضعیت شان در نظر گرفته شود، دستگیر شده اند.

پس از بازگشت طالبان به قدرت در آگست سال ۲۰۲۱ ، روند مسافرت افغان ها به بیرون افغانستان به خصوص به پاکستان و ایران افزایش یافته است.

به دلیل آنچه مشکلات در زمینۀ دریافت ویزای پاکستان و ایران خوانده می شود برخی ها تلاش می کنند که به طور غیرقانونی وارد این دو کشور همسایه شوند.

XS
SM
MD
LG