لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۵

کمیسیون اروپا بار دیگر حمایت خود را از جنگ اوکراین در برابر روسیه٬ ابراز کرد


سربازان اوکراینی در خط نبرد با اردوی روسیه
سربازان اوکراینی در خط نبرد با اردوی روسیه

رئیس کمیسیون اروپا می گوید که این اتحادیۀ تمام تلاش هایش را برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد.

اورزلا وان دیر لین(Ursula von der Leyen) در یک کنفرانس خبری مشترک با ینس ستولتنبرگ سرمنشی پیمان ناتو به روز سه شنبه (۱۰ جنوری) در شهر بروکسل به خبرنگاران گفت که اتحادیۀ اروپا همۀ تلاش های خود را برای حمایت از مردم شجاع اوکراین انجام خواهد داد.

به گفتۀ وان دیرلن، اتحادیۀ اروپا فشار ها بر مسکو را، با یک رژیم از تحریم های شدید ادامه می دهد.

ینس استولتنبرگ سرمنشی پیمان ناتو نیز با ابراز حمایت از مردم اوکراین در برابر تهاجم غیر موجۀ روسیه، گفت:

"ما مصمم هستیم که مشارکت بین ناتو و اتحادیه اروپا را به مرحلۀ بعدی ببریم، تا بطور خاص به رقابت های جیو ستراتیژیک در حال افزایش، استقامت در برابر ناملایمات، حفاظت از زیربناهای حیاتی، تکنولوژی نوظهور و مخرب فضایی و پیامدهای امنیتی تغییرات اقلیم، مداخله خارجی و دستکاری اطلاعات، پرداخته شود."

رئبس کمیسیون اروپایی با سرمنشی پیمان ناتو
رئبس کمیسیون اروپایی با سرمنشی پیمان ناتو

در این حال یکی از نزدیک ترین متحدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به روز سه شنبه گفت که اکنون مسکو در اوکراین، با ائتلاف نظامی ناتو به رهبری ایالات متحدۀ امریکا می جنگد و غرب در تلاش آنست تا روسیه را از نقشه سیاسی جهان، پاک کند.

پوتین: روسیه از همه ابزارهای موجود برای حراست از خود و مردمش در برابر هر متجاوزی، استفاده خواهد کرد

به نوشتۀ مرکز خبر رادیو آزادی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، جنگ در اوکراین را نبرد با غرب به گفتۀ او "متجاوز" دانسته گفته است که روسیه از همه ابزارهای موجود برای حراست از خود و مردمش در برابر هر متجاوزی، استفاده خواهد کرد.

نیکلای پاتروشف منشی شورای امنیت روسیه
نیکلای پاتروشف منشی شورای امنیت روسیه

نیکلای پاتروشف(Nikolai Patrushev) منشی شورای امنیت روسیه که به عقیدۀ دیپلماتها به حیث یکی از تأثیرگذاران افراد تندرو بر ولادیمیر پوتین، تلقی میشود در مصاحبه ای با روزنامه آرگومنتی فاکتی گفته که رویدادها در اوکراین یک درگیری بین مسکو و کیف نیست، به گفتۀ پاتروشف این یک رویارویی نظامی بین روسیه و پیمان ناتو و مهمتر از همه ایالات متحدۀ امریکا و بریتانیا است.

پاتروشف افزود که برنامه های غربی ها اینست که روسیه را از هم جدا و در نهایت آن را از نقشه سیاسی جهان پاک کنند.

اما ایالات متحده ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه می خواهد روسیه این بزرگترین تولید کنندۀ منابع طبیعی جهان را نابود کند، رد کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا هشدار داده که درگیری بین روسیه و ناتو می تواند منجر به جنگ جهانی سوم، شود.

تهاجم غیر موجۀ روسیه بر اوکراین که در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد و باعث تنش های شدید در روابط مسکو با غرب شده است.

XS
SM
MD
LG