لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۴

قرعه کشی جام فوتبال ساحلی آسیا؛ افغانستان با تایلند، بحرین و عربستان هم‌گروه شد


تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان. عکس از آرشیف
تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان. عکس از آرشیف

قرعه کشی دهمین دوره رقابت‌های جام فوتبال ساحلی آسیا انجام شد که طی آن افغانستان در گروه نخست با تیم‌های تایلند، بحرین و عربستان سعودی همگروه شد.

در این رقابت‌ها ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی باهم رقابت می‌کنند.

این رویداد که قرار بود در سال ۲۰۲۱ به میزبانی شهر پوکت تایلند برگزار شود به علت همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد و تایلند برای امسال دوباره میزبانی را بر عهده گرفته است ولی شهر پتایا را آماده میزبانی کرده است که میان تاریخ‌های ۱۶ الی ۲۶ مارچ برای ده روز محل برگزاری این رقابت‌ها خواهد بود.

نخستین حضور افغانستان در این رقابت‌ها به سال ۲۰۱۳ بر می‌گردد که در آن رویداد با پیروزی مقابل قطر میزبان با نتیجه ۷ بر ۳ در مرحله گروهی در میان ۱۶ تیم شرکت کننده یازدهم شد. در سال ۲۰۱۵ افغانستان نتوانست که در این رویداد شرکت کند ولی سال ۲۰۱۷ تیم افغانستان پرقدرت برگشت و با پیروزی ۵ بر ۳ در برابر مالیزیای میزبان و نیز شکست دادن ۷ بر ۲ چین در میان ۱۳ تیم شرکت کننده جایگاه ششم را کسب کرد که بهترین نتیجه افغانستان تا به اکنون محسوب می‌شود.

اما سال ۲۰۱۹ سال خوب برای افغانستان نبود، اگرچه در این سال و در این رویداد در دور گروهی یک بار دیگر تیم مالیزیا را ۳ بر ۲ شکست داد ولی در بازی دوم ۳ بر ۲ به فلسطین باخت و تایلند نیز ۲ بر صفر برنده بازی مقابل افغانستان شد که در نهایت در میان ۱۵ تیم شرکت کننده به مقام دوازدهم رسید.

حال با شرایط کنونی دیده شود که افغانستان در رویداد پیشرو اشتراک کرده می‌تواند یا نه، تعداد زیاد از بازیکنان فوتبال ساحلی افغانستان هم اکنون در خارج هستند، حضور در این رویداد برای تیم افغانستان حیاتی است.

از میان ۱۶ تیم شرکت کننده تنها سه تیم برتر این رویداد جواز حضور به جام جهانی فوتبال ساحلی را به دست می آورند که در نوامبر سال روان میلادی با اشتراک شانزده تیم برتر جهان به میزبانی امارات متحده عربی در شهر دوبی برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG