لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۱

یک مقام امریکایی: وضع تحریم فشارها بر روسیه را افزایش داده است


روبین دنیگن معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا
روبین دنیگن معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا

روبین دنیگن معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی گفت که تحریم‌های اقتصادی وضع شده بر مسکو پس از حمله روسیه بر اوکراین، فشار‌ها را بر این کشور افزایش داده و نتایج این فشارها در ماه‌ها و سال‌های آینده مشاهده خواهد شد.

بر اساس گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، اقتصاد روسیه تحت فشار تحریم‌های غرب قرار گرفته و طبق تخمین‌های غرب در سال ۲۰۲۲ حدود دو اعشاریه هفت درصد کاهش یافته است.

اما اقتصاد روسیه آنطوری که برخی کشورهای غربی انتظار داشتند، کاهش نیافته، روسیه به صادرات نفت و گاز ادامه می‌دهد و با وجود این که اروپا تمام روابط اقتصادی اش را با روسیه قطع کرده، مسکو درآمد قابل توجهی را به دست آورده است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که اقتصاد روسیه در ۲۰۲۳ تنها صفر اعشاریه سه درصد رشد خواهد کرد.

اقتصاد روسیه همچنین به دلیل سیاست‌های مالی محافظه کارانه طولانی مدت و درآمد‌های به دست آمده از فروش منابع طبیعی بگونه متعجب کننده‌ای خوب نگهداشته شده است.

روسیه همچنین از طریق گسترش تجارت با کشورهای مانند چین، هند و سایر کشورها تلاش کرده تا جایگزین زنجیره‌های تامین محصولات مانند تلفون‌های هوشمند، لوازم خانگی، موتر‌ها و لاری‌ها از کشورهای غربی شود.

خانم دانیگان در مصاحبه خود بلاروس را متهم کرده که در جنگ اوکراین، مسکو را حمایت می‌کند.

بلاروس مسئول حمایت لوژستیکی سربازان روسیه در اوکراین خوانده می‌شود.

از سوی دیگر بر اساس منابع امریکایی، واشنگتن برای ارسال تجهیزات نظامی به ارزش بیش از دو میلیارد دالر به اوکراین آمادگی می‌گیرد.

دو مقام امریکایی روز گذشته به خبرگزاری رویترز گفته اند که در این بسته تسلیحاتی، راکت‌های دوربُرد در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

در این بسته تسلیحاتی، همچنین تجهیزات برای سیستم دفاع هوایی پاتریوت و راکت‌های ضد تانک جاولین شامل اند.

از زمان آغاز حمله روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تا به حال، امریکا بیش از ۲۷ میلیون دالر کمک در اختیار کی‌یف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG