لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۰

واکنش‌های برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی به اظهارات سرپرست وزارت صحت حکومت طالبان


قلندر عباد سرپرست وزارت صحت حکومت طالبان
قلندر عباد سرپرست وزارت صحت حکومت طالبان

قلندر عباد سرپرست وزارت صحت حکومت طالبان است.

در یک ویدئو نشر شده در شبکه‌های اجتماعی که تاریخ دقیق ثبت آن مشخص نیست و به نظر می‌رسد در پاکستان به ثبت رسیده، قلندر عباد در حالی که در کنار بیرق پاکستان نشسته و در پشت سرش عکس محمد علی جناح بنیان‌گذار کشور پاکستان در دیوار آویخته شده، به زبان اردو می‌گوید، در تلاش است تا سیستم طبی و نصاب تعلیمی افغانستان را شبیه سیستم‌های پاکستان بسازد:
"از آنجایی که تمام علاقمندی ما به پاکستان است، می‌گوییم که برنامه‌های آموزشی و قوانین و نصاب تعلیمی ما مانند پاکستان شود، ما در تلاش انجام این کار هستیم، ما به آن نیاز زیادی داریم، اما اگر همۀ این امکانات در افغانستان فراهم شود."

اما شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان در پیام کوتاهی در این باره به رادیو آزادی نوشته که این ویدیو تازه نیست و در آن تنها روی معیاری ساختن سیستم طبی افغانستان صحبت شده نه در مورد نصاب تعلیمی این کشور.

اما آقای زمان در صفحۀ فیسبوک خود در همین مورد نوشته که بهتر است برای برطرف ساختن نیازهای همیشگی و به هدف آموزش داکتران جوان افغان به کشورهای همسایه و منطقه سفر صورت گیرد و زمینۀ فراگیری مهارت‌ها برای آنان فراهم شود.

او کسانی را که از این موضوع انتقاد می‌کنند دشمن خطاب کرده و آنها را متهم ساخته که نمی‌خواهند افغانستان توسعه یابد.

شماری از کاربران رسانه‌های اجتماعی اظهارات قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه حکومت طالبان را تحقق وعده‌های پنهانی طالبان به پاکستان و نشانۀ کنترل پاکستان بر طالبان می‌دانند.

یکی از کاربران رسانه های اجتماعی به نام کبیر حقمل در صفحۀ توییتر خود این موضوع را سوق افغانستان به سیستم و نظام پنجاب خوانده است.

فضل ربیع شینواری، یکی دیگر از کاربران رسانه های اجتماعی در صفحه توییتر خود نوشته که قلندر عباد به جای این که در افغانستان باشد، بیشتر در پاکستان است.

سرپرست وزارت صحت عامه حکومت طالبان سفرهای زیادی به پاکستان داشته است. قلندر عباد سال گذشته به مدرسه حقانیه رفته و در آنجا سخنرانی کرد.

در کنار آن، حدود چهار ماه پیش تصویری مشترک از او با سلیم صافی، روزنامه نگار پاکستانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

در این تصویر دیده می‌شد که سلیم صافی مثل یک رئیس پشت میز نشسته اما قلندر عباد شبیه یک شخص معمولی در مقابل او نشسته است.

XS
SM
MD
LG