لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۴

مجله کریکت تایمز: افغانستان اولین پیروزی در برابر تیم کریکت پاکستان را ثبت تاریخ کرد


اعضای تیم ملی کریکت افغانستان
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان

مجله کریکت تایمز

  • مجله کریکت تایمز به بازی اخیر تیم های ملی کریکت افغانستان و پاکستان اشاره نموده و می نویسد که افغانستان در بازی کریکت خود اولین پیروزی در برابر پاکستان را ثبت تاریخ کرد.

به نوشته مجله در این بازی محمد نبی همچون آل روندر در تمام روند ها بسیار خوب درخشید و بهترین بازی کن مسابقه بشمار میرفت.

مجله تصاویر مختلفی را از این مسابقه به نشر رسانده که در یکی آن دختران و اطفال افغان با لباسهای افغانی و بلند کردن بیرق سیاه و سرخ و سبز افغانستان احساس خوشی خود را نشان میدهند . در تصویر دیگر لحظه پیروز تیم افغانستان دیده میشود که تماشاچیان و بازی کنان افغان با سربلندی دست های خودرا بلند کرده اند.

مجله در بخش دیگر می نویسد که پیروزی تاریخی تیم کریکت افغانستان بر تیم پاکستان ، در تویتر انفجاری را به میان آورد و علاقه مندان کریکت افغانستان بیدرنگ به نوشتن پیام ها شروع کردند. یک خانم جوان به نام عنقا هدایت نوشته است که می گوید مقاومت و پایمردی بازیکنان افغان سبب پیروز آنها شد.

مجله تویت حکمت خلیل کرزی سابق معین وزارت خارجه رژیم جمهوری را نوشته است که می گوید این پیروزی ، برای افغانها چشمگیر است.

بانوی بنام دیوه پتنگ بعد از گفتن تبریک به بازیکنان افغان نوشته است که این پیروزی در حقیقت پیروزی مردم افغانستان را نشان میدهد.

مجله کریکت تایمز ده ها تویت و تصویر دیگر را به نشر رساند و نقش هر بازیکن افغان را در این پیروزی جداگانه شرح نموده است.

مجله کریکت تایمز در بخش دیگر مطلب خود نوشته است که این پیروزی برای حمید حسن که از صحنه کریکت جهانی استعفی کرده، یک تحفه بسیار خوب به شمار میرود. حمید حسن اکنون مربی بالران تیم ملی کریکت افغانستان است.

بسیار رسانه ها و نشریه های دیگر جهانی هم در مورد این بازیها نوشته اند و هریک این پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان را به شکلی ستایش نموده اند.

نیوز مکس

  • اما نیوز مکس بر بحثها در مورد خروج با هرج و مرج قوای امریکا از افغانستان تمرکز کرده و سخنان عضو جمهوری خواه کانگرس امریکا Tony Gonzales تونی گونزالیس را اقتباس آورده است که می گوید رئيس جمهور بایدن در مورد خروج سربازان امریکائی از افغانستان یک دروغ را پی دیگر ارائه میکند.


او گفته است ۲۰ سال در اردو بود و پنج سال را در افغانستان سپری کرد. اکنون به گفته او تمام سابقه داران جنگ افغانستان و عراق در امریکا وقتی که تصاویر خروج عساکر امریکائی را از افغانستان می بینند ، ناراحت می شوند.

به نوشته مکس تایمز گونزالیس گفته است اداره بایدن نه تنها امریکائی ها را در عقب خط دشمن رها کرد، بلکه در وقت خروج ۱۳ سرباز دیگر امریکایي را هم قربانی نمود.

گونزالیس این سخنان را به جواب وزیر خارجه امریکا انتونی بیلینکن ابراز میکند که در کانگرس گفته بود هیچ شهروند امریکائی در افغانستان در قید نیست .

XS
SM
MD
LG