لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۸

دیلی میل: جوانان در افغانستان بدون موسیقی و نوای دهُل پیروزی تیم کریکت را جشن گرفتند


اعضای تیم ملی کریکت افغانستان
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان

روزنامه دیلی میل

  • روزنامه دیلی میل در شمارۀ روز دوشنبه خود می نویسد که افغان ها پیروزی برجستۀ تیم کریکت کشور خود برتیم پاکستان را جشن گرفتند ولی گردهمایی های جوانان به این مناسبت در داخل کشور چون رژیم طالبان بر موسیقی محدودیت وضع کرده بدون نوای دهل وساز برگزارشد.

روزنامه می نویسد تیم کریکت افغانستان روز یکشنبه اولین سلسله بازی های بیست اوره خود در برابر پاکستان را برنده شد و این درحالیست که افغانستان جنگ زده مسیر کریکت بین المللی خود را درسال ۲۰۰۹ آغاز کرده و پاکستان یکی از شش تیم برتر جهان در رده بندی شورای بین المللی کریکت محسوب میشود.

دیلی میل می نویسد کریکت بورد افغانستان در تویت روز دوشنبه خود گفت تیم افغانستان یک نمایش باور نکردنی برای یک برد تاریخی در سریال به اجرا گذاشت.

کریکت بورد افغانستان بازیکنان تیم را قهرمانان تاریخ ساز عنوان کرد.

دیلی میل می نویسد درحالیکه علاقمندان کریکت افغانستان در ستودیوم شارجه با بیرق سه رنگ حکومت سابق ونوای موسیقی ودهل پیروزی را جشن گرفتند در پوست های شبکه های اجتماعی از کابل گردهمایی های جوانان دیده شد که بدون موسیقی رقص وشادمانی می کنند.

مولوی عبدالکبیر معاون ریاست الوزرای حکومت طالبان پیروزی تیم کریکت افغانستان را تبریک گفته افزود که آنها درکنار ورزشکاران خود قرار داشته برای بهبودی وآموزش بهتر آنها متعهد اند.

طالبان بعد از برگشت به قدرت در تابستان سال ۲۰۲۱ برآموزش و کار دختران و زنان و رفتن آنها به پارک ها ، حمام های عمومی و ورزشگاه ها محدودیت وضع کرده اند.

روزنامه دی نیوز پاکستان

ازسوی دیگر روزنامه دی نیوز پاکستان بعد از شکست تیم این کشور درمقابل تیم افغانستان می نویسد که کریکت بورد پاکستان بازیکنان جوان تر را برای مقابله با تیم افغانستان تعیین کرد. این بازیکنان با درنظر داشت کارکردگی آنها در لیگ برتر پاکستان گماشته شدند وبه بازیکنان تجربه کار چون بابر اعظم ، رضوان و دیگران فرصت داده نشد که دربرابر تیم افغانستان بازی کنند.

روزنامه از قول شاداب خان کاپیتان تیم پاکستان می نویسد که بعد از این مردم قدر و قیمت بازیکنان تجربه کار چون بابر اعظم و رضوان را خواهند شناخت.

شاداب خان گفته که همه می خواستند به جوانان فرصت داده شود و او هم از آزمایش کردن جوانان حمایت می کند ولی تجربه بسیار مهم است.

دی نیوز می نویسد که بازیکنان جوان پاکستان زیر رهبری شاداب خان با تیم افغانستان که با تمام قوت خود بازی کرد روبرو شدند. توپ زنان کم تجربۀ تیم پاکستان در هردو بازی سقوط کردند و افغانستان این سلسله سه مسابقه را برنده شد.

XS
SM
MD
LG