لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۶

رئیس فدراسیون فوتبال کابل: برای برگزاری مسابقات جام رمضانی بودجه نداریم


آرشیف
آرشیف

در سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان بیشتر فدراسیون‌های ورزشی در مرکز و ولایت‌ها مسابقات جام رمضانی برگزار می‌کردند، اما امسال راه‌اندازی این گونه مسابقات در سطح مرکز و ولایات کمرنگ‌تر به نظر می‌رسد.

مسئولان برخی از فدراسیون‌های ورزشی می‌گویند که امسال به دلایل مختلف به ویژه نداشتن بودجه این رقابت‌ها را برگزار نخواهند کرد.

حیات‌الله لوگروال، رئیس فدراسیون فوتبال کابل در این باره به رادیوآزادی گفت:
"امسال جام رمضانی را برگزار نکردیم، بخاطری که بودجه هم نداریم و امکانات ما هیچ است سه ماه شده که ما معاش نگرفتیم و بودجه نیامده است و از برگزاری مسابقات عاجز استیم."

از سوی دیگر فدراسیون والیبال افغانستان می‌گوید، در صورت دریافت امکانات مسابقات جام رمضانی را در دهۀ اخیر رمضان برگزار خواهد کرد.

رحیم‌الله سادات، رئیس این فدراسیون به رادیوآزادی گفت:
"ما همه ساله رقابت‌های جام رمضانی را برگزار می‌کردیم اما امسال هم در پلان داریم که در دهۀ اخیر رمضان اگر امکانات دریافت کنیم در مرکز و ولایات حتماً برگزار می‌کنیم."

اما او مشخص نگفت که چه امکاناتی را در اختیار ندارند.

در همین حال ضیاالرحمن"ضیا"، معاون فدراسیون رکبی افغانستان می‌گوید که رقابت‌های جام رمضانی را یک روز پیش از رمضان و با حمایت مالی شرکت‌های خصوصی برگزار کرده است.

از سوی دیگر بصیر نیرومند، آمر تربیت بدنی و ورزش ولایت بدخشان می‌گوید که آنان این رقابت‌ها را در رمضان جاری برگزار نمی‌کنند.

اما عطاالله کدوال آمر تربیت بدنی و ورزش ولایت خوست می‌گوید که رقابت‌های جام رمضانی در رشته‌های والیبال، فوتبال، فوتسال و کریکت در این ولایت ادامه دارد.

کمیتۀ ملی المپیک و ورزش افغانستان در کنترل حکومت طالبان می‌گوید، رقابت‌های جام رمضانی برعلاوۀ خوست در برخی ولایت‌های دیگر نیز راه اندازی شده است.

اتل مشوانی، رئیس نشرات این کمیته به رادیوآزادی گفت:
"در بخش بودجه مشکل نیست، بخاطری که این تورنمنت‌ها اکثراً به گونۀ شخصی از سوی ورزشکاران پیش برده می‌شد و شخصی اسپانسر می‌شود، ما اکنون تورنمنت‌هایی داریم که به گونۀ شخصی در ولایات به پیش برده می‌شود و همکاری ما با آنها است و همکاری می‌کنیم."

اما مسئولان برخی از فدراسیون‌ها به رادیو آزادی گفتند که در سال‌های گذشته بودجۀ برخی از مسابقات جام‌های رمضانی از سوی کمیتۀ ملی المپیک و ورزش افغانستان پرداخت می‌شد.

پیش از این برخی از ورزشکاران گفته بودند که امسال پول عصریه‌شان از سوی کمیتۀ ملی المپیک افغانستان پرداخت نشده است.

اما این کمیته می‌گوید که کار روی پرداخت پول عصریۀ ورزشکاران ادامه دارد و این پرداخت به زودی صورت خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG