لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۵

سه تبعه بریتانیا از سوی طالبان در افغانستان بازداشت شدند


آرشیف - شماری از افراد طالبان
آرشیف - شماری از افراد طالبان

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده اند که سه تبعۀ بریتانیایی توسط طالبان در افغانستان بازداشت شده اند.

روزنامۀ بریتانیایی گاردین امروز یکشنبه به نقل از دیگر روزنامۀ بریتانیایی دیلی میل نوشته است که کوین کورنول، یک داکتر ۵۳ ساله مربوط به یک نهاد خیریه و یک تبعه بریتانیایی که نامش فاش نشده و مدیر یک هوتل در کابل بوده، در ماه جنوری توسط استخبارات طالبان بازداشت شده اند.

به نقل از گاردین، فرد دیگر بازداشت شده مایلز روتلج ۲۳ ساله است که برای "تعطیلات" به افغانستان سفر کرده بوده که بازداشت شده است.

او دو سال قبل در هنگام سقوط جمهوریت توسط نیروهای بریتانیا در روند تخلیه به بریتانیا انتقال داده شد و دوبار برای تعطیلات به افغانستان بازگشته است.

به نقل از گاردین، وزرات خارجۀ بریتانیا تأیید کرده که تلاش کرده تا با اتباع این کشور تماس داشته باشد.

سخنگوی وزرات خارجۀ بریتانیا گفته که آنان سخت تلاش می‌کنند، با اتباع بریتانیایی بازداشت شده در افغانستان ارتباط برقرار کنند و از خانواده‌های این افراد حمایت می‌کنند.

اسکات ریجادز، بنیانگذار شبکه پریزیدیوم Presidium که به خانواده‌های کوین کورنول و مدیر هتل کمک می‌کند، در صحبت به اسکای نیوز گفته است که براساس شواهدی که بدست‌شان رسیده، کوین کورنول به اتهام نگهداری اسلحه در اتاقش در هوتل بازداشت شده است. به گفتۀ او اسلحه دارای جواز قانونی وزرات داخلۀ طالبان بود، اما هنگام بازرسی نیروهای طالبان جواز را در دسترس نداشته است.

آقای ریجاردز گفته که تا اکنون نتوانسته اند با این افراد بازداشت شده تماسی برقرار کنند.

در مورد بازداشت شدن سه تبعۀ بریتانیایی از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان و عندالنافع تکور، سخنگوی وزرات داخلۀ حکومت طالبان پرسیدیم، اما تا زمان نشر گزارش به سوالات ما پاسخ ندادند.

خانواده کوین کورنول به گاردین گفته اند که کوین یک داکتر نهاد خیریه بود که به گونۀ رایگان خدمات صحی ارائه می‌کرد.

XS
SM
MD
LG