لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۰

تبصره اندیپندنت در مورد کمپاینش در بریتانیا برای پذیرش پناهجویان افغان


شماری از روزنامه های جهان
شماری از روزنامه های جهان

روزنامه اندیپندنت چاپ بریتانیا در مورد کمپاین خود که برای قبولی پناهجویان افغان در بریتانیا آغاز کرده، مطلبی را به نشر رسانده است.

روزنامه در شماره اخیر خود می‌نویسد در حدود ۵۰ هزار نفر به شمول رهبران نظامی و سیاسی در بریتانیا از این کمپاین حمایت می‌کنند.

آنها این کمپاین را بعد از آن شروع کردند که بریتانیا گفت آن افغانهای را که غیر قانونی به این کشور داخل شده اند، به روندا خواهد فرستاد.

مقامات بریتانیایی می‌گویند که روندا برای فرستادن پناهجویان یک محل امن است و قضات آنها هم امنیت آن را تائید کرده اند.

روزنامه اندیپندنت از حکومت بریتانیا خواسته که پناهندگی به نوشته آن قهرمانان جنگ افغانستان یا کسانی را که در دوام جنگ با قوای بریتانیایی کمک کرده اند، قبول کند.

روزنامه به سرگذشت یک پیلوت افغان اشاره کرده که در یک قایق غیرقانونی خود را به بریتانیا رسانده و اکنون قرار معلوم حکومت بریتانیا او را به روندا می‌فرستد.

روزنامه نام این پیلوت افغان را ذکر نکرده، اما نوشته است که او در نظام مخلوع جمهوریت در افغانستان ۳۰ ماموریت جنگی را بر علیه طالبان انجام داده و حتی از سوی قوای ائتلاف تقدیر هم شده است.

این سرباز به روزنامه گفته است او از جمله آن عده سربازان سابق افغان می‌باشد که از سوی امریکا و بریتانیا فراموش شده اند.

روزنامه می‌افزاید بریتانیا به این پیلوت و تمام نظامیان دیگری افغان که به این کشور رفته اند، باید پناهندگی بدهد.

روزنامه دگر چاپ بریتانیا میل آنلاین در مورد اختلافات بین طالبان و ملل متحد در رابطه با محدودیت‌های وضع شده بر زنان افغان از سوی طالبان نوشته است.

روزنامه از قول یک گزارش اسوشیتد پرس آورده که می‌نویسد طالبان ادعا می‎کنند که در راه فعالیت ماموریت ملل متحد در این کشور کدام مانع ایجاد نکرده اند، اما ملل متحد می‌گوید که ممنوعیت کار زنان افغان در ادارات این سازمان در افغانستان از سوی طالبان، برایش قابل قبول نیست.

طالبان چهارم ماه اپریل به دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان گفتند که زنان افغان اجازه کار در ادارات آنرا ندارند.

این اقدام، ملل متحد را به خشم آورد و هشدار داد که این تصمیم طالبان ملل متحد را بر سر یک دو راهی و انتخاب بسیار دشوار قرار می‌دهد یعنی باید بین اصول خود و بودن در افغانستان یکی را انتخاب نماید.

طالبان در اعلامیه روز چهارشنبه خود ممنوعیت کار زنان را یک موضوع مربوط به ارزش‌های داخلی عنوان کرده اند. اما منتقدین به این باور اند که طالبان زیاده روی و افراط کرده اند.

XS
SM
MD
LG