لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۳

سرمنشی ناتو بار دیگر به حمایت از عضویت اوکراین در پیمان ناتو تاکید کرد


تصویر از دیدار تازه ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو با ولودیمیر زلینسکی در کیف پایتخت اوکراین
تصویر از دیدار تازه ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو با ولودیمیر زلینسکی در کیف پایتخت اوکراین

ینس استولتنبرگ سرمنشی پیمان ناتو یک بار دیگر در مورد حمایت از عضویت اوکراين در این پیمان اطمینان داد و همزمان با آن لوئید آستن وزیر دفاع امریکا اطمینان داد تا هر زمانی که کیف نیاز داشته باشد متحدین از آن پشتیبانی خواهند کرد.

این مقامات تشکیل یک جلسه را برای بحث روی ارسال اسلحه به اوکراین دعوت کردند که در جرمنی برگزار میشود. خبرها از میدان جنگ اوکراین این است که در شرق این کشور برخوردهای شدید بین قوای روسیه و قوای اوکرائین همچنان ادامه دارد.

سرمنشی ناتو در صحبت های امروز خود افزود فعلا تمرکز متحدین بر این موضوع است که اوکراین در مقابل حمله غیر موجه روسیه غالب میشود و زمانی که جنگ شدت پیدا میکند کیف برای جلوگیری آن اراده خود را از دست نمی دهد.

استولتنبرگ و آستین در آستانه اجلاس گروه تماس برای دفاع از اوکراین در جرمنی در این مورد سخن گفتند.

نیروهای اوکراینی در یک از محلات جنگ زده در اوکراین
نیروهای اوکراینی در یک از محلات جنگ زده در اوکراین

در این مجلس که در قرارگاه رامشتاین جرمنی ترتیب شده نماینده گان ۵۰ کشور دعوت شده اند ، تا در مورد هماهنگی روی ارسال اسلحه بیشتر به اوکرائین بحث شود.

سرمنشی ناتو استولتنبرگ گفت متحدان در این اجلاس در مورد امکان ارسال چندین نوع طیاره جنگی به اوکراین هم بحث می کنند.

کشورهای گروه تماس برای دفاع اوکرائين ظرفیت های چشمگیری را برای اوکراین فراهم کرده اند.

در همین حال لوئید آستین وزیر دفاع امریکا گفت بحث های آنها بر ارسال مهمات و دافع هوا به اوکراين متمرکز خواهد بود.

در آستانه این اجلاس وزیر دفاع اوکراین اولکسی ریزنیکوف اظهار داشت کشورهای گروه تماس برای دفاع اوکرائين ظرفیت های چشمگیری را برای اوکراین فراهم کرده اند.

اردوی اوکراین امروز گفت که در میدان جنگ در شهر شرقی باخموت روسیه با وجود متحمل شدن ضربات شدید ، عملیات نظامی خودرا ادامه میدهد.

در همین حال نظر به گزارشها برشهر های پولتاوا و کیف حمله شده و به زیربناها زیان رسیده . از سوی دیگر متحدان مشغول فراهم ساختن کمک های بیشتر به اوکراین هستند.

فرمانده اداره نظامی کیف سرهی پوپکو امروز در تلگرام گفته است شب گذشته هشت طیاره بی پیلوت ساخت ایران را کشف و از بین برده و در حملات طیاره های بی پیلوت روسیه یک زیر بنای غیر نظامی زیان دیده است.

XS
SM
MD
LG