لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۴

محکمه پاکستان عمران خان را تا هشتم ماه می٬ مصئون و آزاد اعلان کرد


عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان
عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان

عمران خان صدراعظم پیشین و رهبر حزب تحریک انصاف، با همسرش بُشرا بی بی امروز (۲۳ می) در محکمه اسلام آباد حضور یافت.

تدابیر جدی امنیتی در نزدیکی محکمه به اجرا گذاشته شده بود زیرا دو هفته پیش هنگام بازداشت خان توسط پولیس، حامیان او اعتراض های خشونت بار را برپا کردند و با پولیس درگیر شدند.

در این اعتراض ها علاوه بر چند کشته، حامیان عمران خان چندین ساختمان را به آتش کشیدند و در نهایت صد ها تن بازداشت شدند.

اکنون عمران خان به بیش از صد مورد، از جمله تروریزم در جریان اعتراض های هوادارانش متهم است.

احمد جنجوعه سخنگوی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان امروز گفت که، محکمه ضد تروریزم پاکستان دستور داد که عمران خان تا هشتم ماه جون مصئون است و کسی نمی تواند که او را بازداشت کند.

خان حالا به موارد زیادی از جمله برپایی خشونت های خیابانی متهم است

عمران خان به تازگی در یک نشست در لاهور گفت که هیچ یک از اعضای حزبش در آشوب ها و آتش زدن ساختمان ها در جریان اعتراض ها دست نداشتند.

بازداشت عمران خان و کشاندن وی به محکمه با موجی از اعتراض ها در پاکستان به همراه بود
بازداشت عمران خان و کشاندن وی به محکمه با موجی از اعتراض ها در پاکستان به همراه بود

"اعضای گروه بازرسی به من گفتند که برخی ها به خاطر آتش زدن ساختمان ها متهم هستند. این کار حزب ما نیست. ما هیچ گاهی چنین کاری نمی کنیم. اگر آنها به ما شواهدی بدهند که افراد حزب ما دخیل بودند، ما در بازداشت آنها همکاری خواهیم کرد."

خان در نهم ماه می، دقیقاً دو هفته پیش از سوی نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شد. سپس محکمه اسلام آباد در دوازدهم می دستور داد که عمران خان در بدل ضمانت از بند رها شود.

او در نخست به فروش تحفه های ارزشمند که در هنگام کارش به عنوان صدراعظم از سوی مقام های سایر کشور ها به دست آورده، متهم شده بود.

اما اکنون رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی گزارش می دهند که بیش از صد قضیه علیه خان ثبت شده است.

بنا بر همین قضیه ها، خبرگزاری ها پیشبینی می کنند که مصونیت عمران خان در پی حکم امروز محکمه، شاید نتواند از بازداشت او تا هشتم جون جلوگیری کند زیرا اتهام ها بر او زیاد است. یکی از اتهام های بزرگ ایجاد آشوب در جریان اعتراض هاست.

شهباز شریف صدراعظم پاکستان دیروز (۲۲ می) به پارلمان کشورش گفت، آنهایی که در حملات بر نهاد های ملکی دخیل بودند، بر اساس قانون ضد تروریزم، در محکمه های غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

XS
SM
MD
LG