لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۷

رئیس جمهور اندونیزیا خواهان رفع محدودیت ها در برابر زنان و دختران افغان گردید


 جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونیزیا
جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونیزیا

در حالی که وضع محدودیت ها بر کار و تحصیل دختران و زنان در افغانستان ادامه دارد٬ رئیس جمهور اندونیزیا خواهان رفع این محدودیت ها گردید.

جوکو ویدودو(Joko Widodo) رئیس جمهور اندونیزیا به روز سه شنبه ( ۲۳ می) این موضوع را در در مراسم امضای موافقتنامه همکاری های تجارتی با ایران ابراز کرد.

این موافقتنامه در جاکارتا پایتخت اندونیزیا امضا شد.

جوکو ویدودو که از ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی اش در شهر جاگارتا پایتخت آن کشور میزبانی می کرد، همچنین گفت:

"ما موافقت کردیم که به حمایت از جنگ فلسطینی ها، حل بحران بشری در افغانستان و خواست دسترسی زنان به آموزش در افغانستان و همچنین ارائه کمک های بشردوستانه به افغانها را ادامه خواهیم داد."

بعد از تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان در اگست سال ۲۰۲۱ میلادی و به دنبال وضع محدودیت های جدی بر زنان و دختران افغان، عربستان سعودی، جامعۀ اسلامی اندونیزیا، پوهنتون الازهر مصر، سازمان همکاری اسلامی و شماری از کشور اسلامی خواهان رفع این محدودیت ها شده اند. اما طالبان می گویند که به حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی احترام قابل اند.

براساس خبرگزاری فرانسپرس، سفر دو روزه ای ابراهیم رئیسی به اندونیزیا، بزرگترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا و پر نفوس ترین کشور اسلامی، در سایه تحریم های تازه اتحادیۀ اروپا بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران
تهران در تلاش تقویت روابط اقتصادی خود است تا بتواند از زیر بار تحریم های جهانی بیرون بیاید

تهران قصد دارد که برای جبران تأثیرات اقتصادی تحریم های شدید غرب و جهان، روابط تجارتی بین المللی اش را تقویت کند.

رئیس جمهور ایران به روز سه شنبه پس از مراسم امضای قرارداد با اندونیزیا گفت، معتقد است که تحریم ها و تهدیدها به هیچ وجه نمی توانند تهران را متوقف کنند.

ابراهیم رئیسی گفت، هدف اینست که حجم تجارت بین اندونیزیا و ایران به ۲۰ میلیارد دالر برسد. ارزش مجموعی تجارت بین این دو کشور، در سال ۲۰۲۲ میلادی اندکی بیش از ۲۵۰ میلیون دالر بوده است.

این نخستین سفر رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به اندونیزیا است که در سایه مجازات های جدید غرب علیه تهران انجام می شود.

روز دوشنبه، اتحادیه اروپا دارایی های بازوی سرمایه گذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به دلیل سرکوب وحشیانه اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، منجمد کرد.

این هشتمین دور تحریم های اتحادیۀ اروپا به دلیل سرکوب تظاهرات اخیر در ایران محسوب می شود.

XS
SM
MD
LG