لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۷

افراد مسلح شرکت خصوصی «واگنر» برای عقب نشینی از شهر باخموت اوکراین آماده شده اند


 یوگنی پریگوژین، بنیانگذار قدرتمندترین شرکت نظامی اجیر روسیه موسوم به گروه"واگنر" با دو تن از افراد مسلح این گروه
یوگنی پریگوژین، بنیانگذار قدرتمندترین شرکت نظامی اجیر روسیه موسوم به گروه"واگنر" با دو تن از افراد مسلح این گروه

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار قدرتمندترین شرکت نظامی اجیر روسیه موسوم به گروه"واگنر" در ویدئویی که در شبکۀ تلگرام امروز پنجشنبه (۲۵ می) منتشر شد، گفته که عساکر این شرکت قراردادی شهر باخموت در شرق اوکراین را تا اول جون به نیروهای مسلح عادی روسیه، تحویل خواهند داد.

پریگوژین، از محلی که توسط خبرگزاری رویترز به حیث شرق شهر باخموت، شناسایی شده می گوید:

"امروز ۲۵ می است و تا اول جون اکثر واحدهای واگنر به اردوگاه های عقب جبهه منتقل می شوند. ما در حال انتقال مواضع، مهمات و همه چیز، از جمله قروانه (مواد خوراکی) به نیروهای اردوی روسیه هستیم."

پریگوژین افزوده، با این حال اگر نیروهای اردوی روسیه با مشکلات مواجه شوند، ممکن است شماری از جنگجویان "واگنر" در شهر باخموت بمانند. این حرکت پس از ادعای هفته گذشتۀ او در مورد کنترل کامل شهر باخموت در شرق اوکراین، صورت گرفته، ولی مقامات اوکراینی با رد ادعای او گفته اند که جنگ در شهر باخموت ادامه دارد.

نیرو های اوکراینی میگویند که حملات هوایی روسیه را بر کیف دفع کرده اند
نیرو های اوکراینی میگویند که حملات هوایی روسیه را بر کیف دفع کرده اند

در این حال نیروهای هوایی اوکراین امروز پنجشنبه اعلام کردند که مسکو شب گذشته موج جدیدی از حملات توسط طیارات بی پیلوت تهاجمی ساخت ایران را بر شهر کیف پایتخت این کشور و چندین منطقۀ دیگر اوکراین انجام داده، اما همه طیارات بی پیلوت توسط سیستم های مدافع هوایی اوکراین سقوط داده شدند.

قوای روسی با استفاده از طیاره های بدون سرنشین ایرانی موجی از حملات تازه را بر کیف انجام داده است

اردوی اوکراین امروز در گزارش روزانه خود در مورد وضعیت جبهات جنگ نیز گفته که برخورد ها در منطقه دونتسک در شرق این کشور ادامه دارد. به گفتۀ اردوی اوکراین، ۲۸ حمله نیروهای روسیه در شهر باخموت دفع شده است.

پاولو کریلنکو(Kyrylenko Pavlo) والی منطقه دونتسک امروز گفت که در نتیجۀ گلوله باری نیروهای روسیه یک فرد ملکی در منطقۀ چاسیو یار در حومۀ شهر باخموت، کشته شده است.

در حالیکه با تهاجم غیر موجۀ روسیه در ۲۴ فبروری۲۰۲۲ تنش های غرب و کشورهای اروپایی با مسکو افزایش یافته، وزارت امور خارجۀ روسیه امروز اعلام کرد که پنج دیپلومات سویدنی را اخراج می کند و قنسولگری روسیه در شهر گوتنبرگ در سویدن و نمایندگی دیپلوماتیک سویدن در سن پترزبورگ را می بندد.

این اقدام پس از آن صورت گرفته که سویدن در اواخر ماه اپریل اعلام کرد که پنج دیپلومات روسی را به دلیل"فعالیت هایی ناسازگار با وضعیت دیپلماتیک آنها" اخراج می کند.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG