لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۰

کلینیک، کودکستان، مکتب و یک اداره پولیس در کی‌یف هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفتند


حمله هوایی روسیه بر یک کودکستان در کی‌یف پایتخت اوکراین
حمله هوایی روسیه بر یک کودکستان در کی‌یف پایتخت اوکراین

در حالی که امروز اول جون، بسیاری از کشورهای کمونیستی سابق، روز جهانی کودک را جشن می‌گیرند، روسیه موج تازه ای از حملات هوایی را بر شهر کی‌یف پایتخت اوکراین انجام داد.

پس از این حملات، ویتالی کلیچکو، شاروال کی‌یف، همه برنامه‌های پلان شده برای تجلیل از جشن کودک را لغو کرد.

به گفتۀ ویتالی کلیچکو، حملات اخیر به یک کلینیک صحی، یک کودکستان، یک مکتب و یک استیشن پولیس در منطقه دسنیانسک در پایتخت خساراتی وارد کرده و در جریان نخستین حملۀ روسیه در ماه جاری، به ساختمان‌های مسکونی، سیستم آب رسانی و وسایط ترانسپورتی نیز آسیب رسیده است.

در ابتدا، ویتالی کلیچکو شاروال کی‌یف و اداره نظامی این شهر گزارش داده بودند که دو کودک در جملۀ سه قربانی حملات امروز بوده اند، اما سپس آنها گفتند که یک کودک در جملۀ کشته شدگان است و به گفتۀ مقامات یازده تن دیگر نیز زخمی شدند.

پایتخت اوکراین در جریان ماه گذشته هفده بار هدف موجی از حملات هوایی روسیه قرار گرفت. اردوی اوکراین می‌گوید که روسیه در حمله امروز (اول جون) از راکت‌های نوع اسکندر استفاده کرده و زیربنا‌ها را در منطقۀ کی‌یف هدف قرار داده است.

اردوی اوکراین در گزارش صبح امروز خود گفت که هر ۱۰ راکت پرتاب شده توسط نیروهای روسیه، از سوی سیستم‌های مدافع هوایی اوکراین، منهدم شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با مایا ساندو رئیس جمهور مولدووا
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با مایا ساندو رئیس جمهور مولدووا

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای اشتراک در اجلاس سران اجتماع سیاسی اروپا (EPC)، امروز به مولدووا سفر کرد.

این نخستین سفر زلنسکی از آغاز تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی، به مولدووا است و مایا ساندو رئیس جمهور طرفدار غرب مولدووا، از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در قلعۀ تاریخی میمی در بولبوآکا در نزدیک شهر کیشیناو پایتخت آن کشور، استقبال کرد.

زلنسکی در شبکه تلگرام گفته که قصد دارد با رهبران اتحادیه اروپا گفتگوهای دوجانبه برای جلب حمایت بیشتر از اوکراین انجام دهد.

XS
SM
MD
LG