لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۴

تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقه نخست تیم سریلانکا را شکست داد


بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان در بازی در برابر تیم سریلانکا
بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان در بازی در برابر تیم سریلانکا

تیم ملی کریکت افغانستان سریلانکا را شکست داد.

به گزارش کریکت بورد افغانستان، ملی پوشان کریکت افغانستان موفق شد که تیم سریلانکا را با تفاوت شش ویکت شکست بدهد.

هردو تیم صبح امروز نخستین مسابقه یک روزۀ بین‌المللی شانرا در شهر همبانتوتا و در استدیوم مهندا راجاپکشا آغاز کردند. در نخست حشمت الله شهیدی کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان برندۀ قرعه شناخته شد و فیصله توپ اندازی را نمود.

تیم سریلانکا در ۵۰ آور با از دست دادن ۱۰ ویکت ۲۶۹ دوش را برای افغانستان هدف تعیین کرد، در این مسابقه برای افغانستان فضل حق فاروقی ۹ آور توپ اندازی کرد و ۲ ویکت بدست آورد، همچنان فرید احمد نیز در هشت آور ۲ ویکت بدست آورد، به همین ترتیب عظمت الله عمرزی، مجیب الرحمن، نور احمد و محمد نبی هرکدام برای افغانستان یک - یک ویکت کسب کردند.

افغانستان در ۴۶.۵ آور موفق شد که هدف تعیین شده را تکمیل نماید و برندۀ این مسابقه شناخته شد، قابل ذکر است که برای افغانستان در بخش توپ زنی یا بتینگ ابراهیم ځدران فوق العاده بود و توانست که از ۹۸ توپ ۹۸ نمرده بدست بیاورد، بعد از وی رحمت شاه ۵۵ دوش گرفت و همچنان حشمت الله شهیدی ۳۸ دوش کسب کرد.

در ختم این مسابقه ابراهیم ځدران به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه شناخته شد، بازی دوم افغانستان به تاریخ ۴ جون در شهر همبانتوتا در سریلانکا برگزار میشود و به تاریخ هفتم جون نیز سومین و آخرین مسابقه میان هر دو تیم برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است که پس از ختم این سلسله از رقابت‌ها، تیم ملی کریکت افغانستان راهی بنگلادش می‌شود تا با این تیم رقابت‌های مختلف مانند تست، یک روزه بین‌المللی و بیست آوره را برگزار نماید.

XS
SM
MD
LG