لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

بریتانیا ۱۶ میلیون پوند برای آسیب دیده‌گان ناشی از تخریب بند آب در اوکراین کمک می‌کند


تخریب شدن بند آب در منطقه خرسون اوکراین آسیب های فراوانی به مناطق عمدتآ غیر نظامیان وارد کرده است
تخریب شدن بند آب در منطقه خرسون اوکراین آسیب های فراوانی به مناطق عمدتآ غیر نظامیان وارد کرده است

در حالیکه سیلاب ناشی از تخریب بند کاخوفکا در نزدیک شهر خرسون مستقیماً زندگی حدود ۳۲ هزار تن را متاثر ساخته، حکومت بریتانیا به روز شنبه(۱۰ جون) اعلام کرد که ۱۶ میلیون پوند معادل ۲۰ میلیون دالر امریکایی کمک های بشری اضافی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

براساس خبرگزاری دی. پی ای جرمنی این پول شامل ۱۰ میلیون پوند برای صلیب سرخ، ۵ میلیون پوند برای دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متح (OCHA) و ۱ میلیون پوند برای سایر سازمان ها نهاد های بین المللی است.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) قایق ها، فلترهای محلی آب ، واتر پمپ ها و سایر وسایل وتجهیزات لازم را برای اوکراین، این کشور جنگ زده فراهم کرده و انتظار می رود که در هفته آینده به آنجا برسند.

کمک تازۀ بریتانیا از سازمان ها و نهاد های حمایت می کند که به مردم آسیب دیده از سیلاب ناشی از تخریب بند آب کاخوفکا کمک می کنند. همچنان با استفاده از آن تجهیزات و تدارکات ضروری و سرپناه در مناطق آسیب دیده از جنگ و کسانیکه در نتیجۀ آن آواره شده اند، نیز فراهم خواهد شد.

حکومت بریتانیا گفته از آغاز جنگ در اوکراین تا تاکنون، ۱.۵ میلیارد پوند با اوکراین کمک کرده است.

حکومت بریتانیا گفته از آغاز جنگ در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ تا تاکنون، ۱.۵ میلیارد پوند با اوکراین کمک های اقتصادی و بشری کرده است.

جستین ترودو صدراعظم کانادا به روز شنبه در سفر به کیف پایتخت اوکراین گفت که کانادا کمک های بیشتری در اختیار اوکراین قرار می دهد.
جستین ترودو صدراعظم کانادا به روز شنبه در سفر به کیف پایتخت اوکراین گفت که کانادا کمک های بیشتری در اختیار اوکراین قرار می دهد.

در این حال جستین ترودو صدراعظم کانادا روز شنبه(۱۰ جون) در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد شهر کیف پایتخت اوکراین شد.

آندری ملنیک معاون وزیر امور خارجه اوکراین عکسی از او را در حال پذیرایی از ترودو در ایستگاه ریل منتشر کرده است.

قبل ازین کریستیا فریلند معاون صدراعظم کانادا نیز به کیف سفر کرده بود.

کانادا یکی از بزرگترین حامیان کیف در دفاع در برابر تهاجم غیر موجۀ روسیه محسوب می شود و تانک های رزمی لئوپارد را در اختیار اوکراین قرار داده است.

جستین ترودو در ماه می سال ۲۰۲۲ میلادی نیز به پایتخت اوکراین رفته و از منطقۀ ایرپین(Irpin) حومۀ به شدت ویران شدۀ شهر کیف، بازدید کرده بود.

XS
SM
MD
LG