لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۷ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

دیلی میل: سربازان بریتانوی به ارزش میلیاردها پوند تجهیزات نظامی را در افغانستان تخریب کردند


تجهیزات و طیاره های نظامی تخریب شده در میدان هوایی نظامی کابل - عکس از آرشیف
تجهیزات و طیاره های نظامی تخریب شده در میدان هوایی نظامی کابل - عکس از آرشیف

روزنامه بریتانیایی دیلی میل مطلبی را در مورد تخریب تجهیزات نظامی به ارزش میلیارد‌ها پوند از سوی سربازان بریتانیایی پیش از خروج آنها از افغانستان نوشته است.

در ابتدای مطلب آمده است که سربازان بریتانیایی این کار را انجام دادند تا تجهیزات نظامی به دست طالبان نیفتد.

در تصاویر منتشر شده که دیلی میل آن‌ها تکان دهنده خوانده است، هلیکوپتر‌ها و وسایل نقلیه نظامی تخریب شده در میدان هوایی کابل دیده می‌شوند که در همه جا پراکنده شده اند.

در ادامه می خوانیم که، خروج پر هرج و مرج نیروهای خارجی از افغانستان در اگست ۲۰۲۱ در تصاویر بدون ویرایش منعکس شده که روز شنبه از سوی شبکه تلویزیونی چینل ۴ نشر شد.

یک سرباز بریتانیایی به نام گزمک ماهون که در مورد این وضعیت متشنج صحبت می‌کرد، گفت که نمی‌تواند توضیح بدهد که چگونه سرتاسر میدان هوایی کابل را تجهیزات تخریب شده فرا گرفته بود.

روزنامه دیلی میل در ادامه نوشته که زمینه حاکمیت دوباره برای طالبان پس امضای توافقنامه با اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در حالی مساعد شد که جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده بر اساس این توافقنامه خروج همه نیروهای امریکایی از افغانستان را اعلام کرد.

روزنامه هندی اندیا تودی در مورد برگشت راشد خان ستاره معروف تیم ملی کریکت افغانستان به دو بازی بیست آووره میان تیم‌های افغانستان و بنگلادیش نوشته است.

انتظار می‌رود که این دو تیم در روزهای ۱۴ جولای و ۱۶ جولای به مصاف هم بروند.

پیش از این بازی‌های بیست آووره، تیم افغانستان سه بازی پنجاه آووره یا یک روزه را هم با تیم بنگلادیش انجام خواهد داد که برای پنجم، هشتم و یازدهم جولای برنامه ریزی شده اند.

اندیا تودی در ادامه نوشته که راشد خان کپیتان بازی‌های بیست آووره تیم ملی کریکت افغانستان در حالی به این بازی‌ها برگشته که کریکت بورد افغانستان تیم شانزده نفری خود را برای این دو مسابقه اعلام کرده است.

در ادامه می خوانیم که این بازی‌های بیست آووره و پنجاه آووره افغانستان با بنگلادیش در حالی برنامه ریزی شده که در مسابقه تست یا پنج روزه در ۱۴ جون، تیم بنگلادیش با تفاوت ۵۴۶ دوش افغانستان را شکست داد.

به باور اندیا تودی، راشد خان در بازی‌های یک روزه در برابر بنگلادیش هم اشتراک خواهد کرد که تیم افغانستان را به پیروزی در برابر حریفش امیدوار کرده است.

XS
SM
MD
LG