لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۶

رویداد های ترافیکی اخیر در افغانستان٬ ده‌ها کشته و بیشتر از صد زخمی بجا گذاشته است


تصویر آرشیف: یکی از رویداد های ترافیکی در مسیر شاهراه کابل- کندهار
تصویر آرشیف: یکی از رویداد های ترافیکی در مسیر شاهراه کابل- کندهار

ریاست عمومی ترافیک حکومت طالبان از ثبت ۶۶ رویداد ترافیکی در جریان ۴ روز عید قربان و ۲ روز قبل آن در سراسر افغانستان خبر می‌دهد.

عبدالودود خیرخواه، مدیر پلان این ریاست به رادیو آزادی گفت که در نتیجۀ این رویدادها ۳۷ تن کشته و ۱۳۲ تن دیگر زخمی شدند.

"از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۴ الی تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ در سراسر کشور به تعداد ۶۶ حادثه ترافیکی رخ داده است که از جمله ۲۵ حادثۀ ترافیکی منجر به جان باختن ۳۷ نفر به شمول مردان، زنان و کودکان شده است و ۴۱ حادثه دیگر منجر به مجروحیت ۱۳۲ تن شده است که این حادثات شامل یک روز پیش از عرفه، عرفه و الی چهارم عید می‌شود."

بیشتر رویداد های ترافیکی در روز های عید به وقوع پیوسته است

هرچند آقای خیرخواه در مورد عوامل اساسی این رویدادهای ترافیکی جزییات ارائه نکرد٬ اما سید گلاب شاه یوسفی، آمر بررسی حادثات آمریت ترافیک حکومت طالبان در ولایت هرات می‌گوید که تنها در این ولایت در جریان ۳ روز عید و یک روز پس از آن دهها رویداد ترافیکی رخ داده است.

او به رادیو آزادی گفت:

"در ولایت هرات در سه روز عید و یک روز پس از آن که رخصتی بود۴۰ رویداد ترافیکی در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت به قوع پیوسته است که در اثر این رویدادها ۲ تن جان باخته و ۵۴ تن زخم برداشته اند."

گفته میشود که بیشتر رویداد های ترافیکی در نتیجه بی احتیاطی راننده ها رخ می دهد
گفته میشود که بیشتر رویداد های ترافیکی در نتیجه بی احتیاطی راننده ها رخ می دهد

اما برخی رسانه‌های محلی به نقل از احمد فرهاد افضلی، یک مسئول بخش عاجل شفاخانۀ ساحوی ولایت هرات گزارش دادند که در نتیجۀ رویدادهای ترافیکی در این ولایت در جریان پنج روز به شمول روزهای عید ۲۵۹ تن زخمی شده و ۳ تن جان باخته اند.

ریاست صحت عامۀ ولایت ننگرهار هم به خبرگزاری دولتی باختر در کنترل طالباح گفته که ۱۷۰ زخمی رویدادهای ترافیکی در روزهای عید به شفاخانه‌های این ولایت منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند که از این ماین دو تن شان بعداً جان باختند.

به اساس گزارش‌ باختر، همچنان در روز اول عید در نتیجۀ یک حادثۀ ترافیکی در ولایت بامیان در مسیر شهر بامیان و بندامیر چهار تن جان باختند و دو تن دیگر زخمی شدند.

شهروندان افغانستان می‌گویند که بیشتر رویدادهای ترافیکی در شاهراه‌های بزرگ افغانستان رخ می‌دهد و دلیل‌اش بیشتر خرابی‌شاهراه‌ها و بی‌احتیاطی راننده‌ها عنوان شده است.

XS
SM
MD
LG