لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۹

تلفات جنگ روسیه در اوکراین؛ نزدیک به ۵۰ هزار سرباز روسی کشته شده اند


تصویر آرشیف: یک تانک تخریب شده اردوی روسیه در یکی از مناطق اوکراین دیده میشود که سربازان اوکراینی کنترول این منطقه را در دست گرفته اند
تصویر آرشیف: یک تانک تخریب شده اردوی روسیه در یکی از مناطق اوکراین دیده میشود که سربازان اوکراینی کنترول این منطقه را در دست گرفته اند

نتایج اولیه یک ارزیابی مستقل نشان می دهد که نزدیک به ۵۰ هزار سرباز روسی در جنگ اوکراین کشته شده اند.


در این ارزیابی که تلفات واقعی انسانی مسکو در جنگ اوکراین افشا شده ، از ارقام دولتی روسیه و منابع دیگر استفاده شده است.

این ارزیابی در حالی منتشر شده که به گفته آژانس خبری اسوشیتید پرس٬ کیف و مسکو اطلاعاتی در مورد تلفات سربازان خود در جنگ را به وقت آن به اشتراک نمی گذاشتند.

این ارزیابی تازه توسط دو رسانه مستقل روسیه میدیا زونا و میدوزا که در تبعید فعالیت می کنند انجام شده است.

میدیازونا به همراه بخش روسی بی بی سی با کمک شبکه ای از رضا کاران از پست های رسانه های اجتماعی، لوحه سنگ قبرها و عکس ها برای آمار خود استفاده کرده است.

از همین طریق مرگ ۲۷ هزار و ۴۲۳ سرباز روسی تا هفتم ماه جولای مشخص شده است.

تهاجم روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ ماه فبروری آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد

علاوه بر این طی جمع آوری آمار، به ادارات ثبت ارث نیز رجوع شده که نشان می دهد در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۲ میلادی افزایش قابل توجهی در دوسیه های میراث افرادی که سن آنها بین ۱۵ تا ۴۹ سال است، وجود دارد.

رسانه‌های مستقل روسی میدیازونا و میدوزا به همکاری یک محقق از پوهنتون توبینگین آلمان، دیمیتری کوبک (Dmitry Kobak) ، دریافتند که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، نزدیک به ۵۰ هزار سرباز روسی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه تا حال در مورد این ارزیابی منتشر شده اظهار نظر نکرده است.

نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه
نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

خبرنگاران و فعالان روسی می گویند که گزارش تلفات نظامی با چالش های زیادی روبرو است و کسانی که این کار را انجام می دهند مورد آزار و اذیت قرار گرفته و با اتهامات جنایی احتمالی روبرو می شوند.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا به کشته شدن حدود ۴۳ هزار سرباز روسی در یک سال جنگ در اوکراین اشاره کرده بود، اما در فبروری گذشته وزارت دفاع بریتانیا گفت که در جنگ اوکراین تقریباً ۴۰ تا ۶۰ هزار سرباز روسی کشته شده اند.

روسیه تا اکنون کشته شدن ۶۰۰۰ سرباز خود در جنگ اوکراین را تایید کرده است.

در ارزیابی جدید آمده است که هنوز هم تعدادی از سربازان روسی وجود دارند که مرگ آنها تایید نشده است و همچنین گفته شده که این ارزیابی شامل کشته شدن شهروندان اوکراینی نمی شود که در کنار نیروهای روسی در مناطق لوهانسک و دونتسک می جنگند.

XS
SM
MD
LG