لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۰

کمک های بشری برای افغانستان؛ سازمان همکاری اسلامی برنامهٔ کمک اعلان می‌کند


زنان و کودکان فقیر در کابل در مقابل یک نانوایی منتظر دریافت خیرات استند. بیشتر این نیازمندان می گویند که دسترسی اندک به کمک های جهانی دارند.
زنان و کودکان فقیر در کابل در مقابل یک نانوایی منتظر دریافت خیرات استند. بیشتر این نیازمندان می گویند که دسترسی اندک به کمک های جهانی دارند.

کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی برنامه ای را به هدف کمک بشری به افغانستان روی دست گرفته اند.

آنچه وضعیت بد بشری در افغانستان خوانده می شود باعث شده است که کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی با روی دست گرفتن برنامۀ مصونیت غذایی تلاش های مشترک را برای فراهم آوری کمک بشری به افغانستان آغاز کنند.

برخی از رسانه های مالیزیایی به نقل از سفارت قزاقستان در کوالالمپور به روز پنجشنبه گزارش دادند که با توجه به بحران جاری بشری و وضعیت سخت اقتصادی و سیاسی در افغانستان ،کمک مشترک ۵۷ عضو این سازمان مهم است.

در بارۀ این برنامه جزئیات بیشتر داده نشده است.

برنامۀ جهانی غذا به روز سه شنبه باری دیگر اعلام کرد که در زمینۀ امداد رسانی در افغانستان با کمبود منابع مالی مواجه است.

تصویر آرشیف: جریان توزیع کمک های بشری به نیازمندان در ولایت ارزگان
تصویر آرشیف: جریان توزیع کمک های بشری به نیازمندان در ولایت ارزگان

بخش افغانستانِ این اداره در تویتی گفت که به دلیل کمبود بودجه ، هشت میلیون افغان که با کمبود مواد غذایی رو به رو اند ، کمک دریافت نخواهند کرد.

در همین حال نمایندگان برخی از موسسات دیگر می گویند که کمبود بودجه ، بزرگ ترین مشکل در خصوص امداد رسانی به میلیون ها نیازمند در افغانستان است.

نمایندگان کمیتۀ بین المللی نجات، مؤسسۀ پاملرنه و شورای مهاجرین ناروی به روز چهارشنبه در نشست مشترک به هدف ارزیابی وضعیت اقتصادی و بشردوستانه در افغانستان و تأثیر آن بر مردم این کشورگفتند که نهاد های امداد رسان با وجود وضع محدودیتها از سوی طالبان توانسته اند به تعداد زیادی از افغانها کمک برسانند.

ادارۀ هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد گفته است که برای کمک بشری در سال جاری میلادی در افغانستان به سه میلیارد و دوصد میلیون دالر نیاز دارد.

اما به گفته اش تا به حال بیش از ۴۷۷ میلیون دالر به دست آورده که حدود ۱۵ درصد مبلغی است که قبلاً درخواست کرده بود.

بر اساس ارقام سازمان ملل متحد بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشری نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG