لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۵

تیم فوتبال افغانستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف مغلستان می‌رود


اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان
اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان

تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های فوتبال آسیا با مغلستان مسابقه می‌دهد.

به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه کشی مرحله مقدماتی و دور دوم مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ و جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۷، امروز پنجشنبه پنجم اسد در شهر کوالالامپور مالیزیا برگزار شد که تیم افغانستان در دور مقدماتی راه یابی به جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های آسیا با تیم مغلستان باید رقابت کند.

افغانستان قرار است که دو مسابقه به صورت رفت و برگشت با مغلستان برگزار نماید که در صورت پیروزی مقابل این تیم در دور دوم مسابقات راه یابی به جام جهانی با تیم‌های قطر، کویت و هندوستان همگروه می‌شود.

بازی نخست افغانستان در برابر مغلستان به تاریخ ۱۲ اکتوبر سال روان میلادی مصادف به بیستم میزان ۱۴۰۲ هجری شمسی برگزار می‌شود، یعنی ملی پوشان افغاستان ۷۷ روز بعد در برابر حریفش قرار می‌گیرد، بازی برگشت افغانستان در برابر مغلستان به تاریخ ۱۷ اکتوبر مصادف به ۲۵ میزان برگزار می‌شود.

تیم مغلستان هم اکنون در رده بندی فیفا ۱۸۳ است و در آسیا جایگاه ۳۸ را در اختیار دارد، در شرایط که ملی پوشان فوتبال افغانستان در رده بندی فعلی فیفا ۱۵۷ است و در آسیا ۳۲ می‌باشد.

اما هرگاه افغانستان بتواند مغلستان را شکست بدهد، در دور دوم با حریفان سخت مقابل خواهد شد، افغانستان در گروه "الف" با تیم‌های قطر، هندوستان و کویت همگروه می‌شود، از این گروه تیم‌های اول و دوم به دور سوم مسابقات راه یابی به جام جهانی فوتبال راه پیدا می‌کنند و در کنار آن به صورت مستقیم به جام ملت‌های فوتبال آسیا صعود خواهند کرد.

اما تیم‌های که در جایگاه سوم و چهارم قرار می‌گیرند، چانس راه یابی به جام جهانی را از دست می‌دهند ولی به دور سوم مسابقات راه یابی به جام ملت‌های فوتبال "آسیا" رقابت خواهند کرد.

جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۶ با اشتراک ۴۸ تیم به میزبانی آمریکا، کانادا و مکسیکو برگزار می‌شود و جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۷ با حضور ۲۴ تیم قاره آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG