لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۹

حملات پیهم راکتی روسیه منجر به انتشار هشدار های امنیتی در اوکراین شده است


تخریبات ناشی از حملات راکتی روسیه بر اوکراین
تخریبات ناشی از حملات راکتی روسیه بر اوکراین

دومین هشدار حملات هوایی اوایل بعد ازظهر سه شنبه (اول اگست) در شهر کیف پایتخت اوکراین و سایر مناطق آن کشور، درست چند ساعت بعد از آن داده شد که حمله یک طیارۀ بی پیلوت روسی یک لیلیۀ پوهنتون را در شهر خارکف در شرق اوکراین ویران کرد.

مقامات اوکراینی گفته اند که این هشدارها به دلیل افزایش احتمال حملات راکتی و طیارات بی پیلوت روسیه داده شده است.

دفتر لوی درستیز اردوی اوکراین به روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه در۲۴ ساعت گذشته، ۹ حملۀ راکتی و ۵۷ حمله هوایی بر قلمرو اوکراین انجام داده اند.

در این حال سرگی سوبیانین، شارول مسکو پایتخت روسیه گفته که در اوایل روز سه شنبه یک حمله طیارۀ بی پیلوت اوکراین دفع شد، اما یک برج اداری آسیب دیده و یکی از میدان های اصلی شهر مسکو برای مدت کوتاه بسته شد.

سوبیانین در شبکۀ تلگرام خود با اشاره به ساختمانی که در حملۀ قبلی یک طیارۀ بی پیلوت در آخر هفته هدف قرار گرفته بود، نوشته که"چندین طیارۀ بی پیلوت در تلاش رسیدن به مسکو توسط سیستم های مدافع هوایی سقوط داده شدند، اما یکی از آنها به همان برج برخورد کرد.

طیاره بدون سرنشین به یکی از ساختمان های دولتی در مسکو برخورد کرده است
طیاره بدون سرنشین به یکی از ساختمان های دولتی در مسکو برخورد کرده است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز سه شنبه (اول اگست) در جریان کنفرانس خبری تلیفونی روزانه خود در مورد حملۀ طیارات بی پیلوت بر مسکو و حومۀ اطراف آن گفت:

"در واقع، تهدید وجود دارد و آشکار است، اقدامات لازم اتخاذ شده است."

در این حال وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که بارتوش چیچوکی سفیر پولند را به دلیل اظهارات اخیر مارسین پرزیداچ، یکی از مقامات دفتر آندری دودا، رئیس جمهور پولند، در مورد "عدم قدردانی" اوکراینی ها از کمک های وارسا در تلاش های کیف برای جلوگیری از تهاجم روسیه٬ احضار کرد.

آقای پرزیداچ در مصاحبه اخیر خود گفته بود که وقت آن فرا رسیده تا اوکراین از کمک های پولند، از جمله کمک وارسا برای حل مشکلات ناشی از مسدود شدن صادرات غلات اوکراین توسط روسیه، قدردانی کند.

دفتر ولودیمر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین اظهارات اخیر مارسین پرزیداچ را "بی اساس" خوانده است.

XS
SM
MD
LG