لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۵

وزارت اطلاعات ایران: ۲۸ عضو گروه داعش در سه ولایت دستگیر شدند


بیرق ملی ایران
بیرق ملی ایران

وزارت اطلاعات ایران در سایت خبری خود اعلام کرد که به تازگی‌ها در نتیجه‌ای یک عملیات همزمان در ولایت‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین قرارگاه و تیمی‌های خانگی « تروریست‌های داعش) مورد حمله قرار گرفته و ۲۸ نفر از اعضای این گروه، دستگیر شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس پرس، در این صفحه آمده که این عناصر وابسته به گروه جنایتکار حرفه‌ای داعش بوده و برخی از آنها پیشینه همراهی با تکفیری‌ها در سوریه و یا فعالیت در افغانستان، پاکستان و کردستان عراق را دارند.

در ایران، اصطلاح «تکفیری» عموماً به جهادگران یا طرفداران اسلام تندرو سنی، اطلاق می‌شود.

این وزارت همچنان گفته که در جریان این عملیات دستگیری، دو تن از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده و سلاح و مهمات مانند بمب، جلیقه (کمربند) انفجاری و وسایل ارتباطی، کشف و ضبط شده اند.

وزارت اطلاعات ایران می افزاید که توطئه برای "انجام ۳۰ انفجار تروریستی را خنثی کرده که همزمان قرار بود، در مراکز پر جمعیت تهران برای تضعیف امنیت و تحریک شورش و اعتراض، در سالگرد مظاهرات پارسال "راه اندازی شود.

در تظاهرات چند ماهه پارسال صدها نفر از جمله ده‌ها پرسنل امنیتی کشته شدند.

تهران این تظاهرات را «شورش» خواند و گفت که توسط حکومت‌های خارجی و «رسانه‌های دشمن» تنظیم شده اند.

پیش از این روز پنجشنبه هفته گذشته یک محکمه ایران یک عضو داعش شهروند تاجیکستان را که به دلیل حمله مسلحانه مرگبار به زیارتگاه مسلمانان شیعه در ماه آگست دستگیر شده بود، به اعدام محکوم کرد.

حمله به مقبره شاه چراغ در شیراز، مرکز ولایت فارس در جنوب، کمتر از یک سال پس از تیراندازی دسته جمعی در همان محل رخ داد.

گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG