لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۹

مسابقات آسیایی چین؛ تیم والیبال بانوان افغانستان تمرینات‌شان را آغاز کرده اند


تیم والیبال بانوان افغانستان حین تمرین در چین
تیم والیبال بانوان افغانستان حین تمرین در چین

پس از نشر گزارش‌ها از عدم مساعد بودن شرایط خوب تمرینی برای اعضای تیم والیبال بانوان افغانستان در مسابقات آسیایی، مسئولان این تیم می‌گویند که بانوان والیبالر در حال آماده شدن برای مسابقات هستند.

خوشحال ملکزی، مسئول برنامۀ والیبال افغانستان به رادیو آزادی گفت، این تیم که روز پنج‌شنبه وارد هانگژوی چین شده و پس از تمرینات‌شان در جیم، به روز دوشنبه تمرینات‌شان را در زمین بازی آغاز کرده اند:
"با تقاضای که ما از تیم المپیک چین داشتیم توانستیم که این تمرینات را از امروز شروع کنند، قبلاً در جیم می‌رفتند و تمرینات خود را می‌کردند که برای فتنس آمادگی داشته باشند و فعلاً آماده هستند که به جمنازیوم بروند و به مسابقات آمادگی خود را بگیرند کدام مشکلی خاصی نیست، تمام ورزشکارانی که در این مسابقات اشتراک کردند، افغانهای تیم ملی ما هستند که مقیم ایران بودند و همچنان از کشورهای دیگر هم مثل پاکستان دعوت شده اند و با هم یکجا کمپ تمرینی داشتند و بعد از یک و نیم ماه سفر کردند و در این مسابقات حضور دارند."

آقای ملکزی گفت، امیدوار است که در آینده دخترانی ورزشکار که در داخل افغانستان هستند هم در چنین مسابقاتی اشتراک کرده بتوانند.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که این تیم از شرایط تمرینی‌اش ابراز تاسف کرده و گفته که بازیکنان ممکن است، برای مسابقه آماده نشوند.

اما مسئول این تیم می‌گوید که برای شرکت در مسابقات آمادگی می‌گیرند.

تیم والیبال بانوان افغان با تیم‌های قزاقستان، جاپان و هانگ‌کانگ رقابت خواهد کرد.

تیم والیبال بانوان افغانستان حین تمرین در چین
تیم والیبال بانوان افغانستان حین تمرین در چین

رقیه محمدی، یکی از اعضای تیم والیبال بانوان افغانستان به رادیوآزادی گفت که با اشتراک در این مسابقات خوشحال است:
"این اتفاق برایم یک اتفاق باور نکردنی است و بعد از مسابقات ترکیه که مسابقات کشورهای اسلامی برگزار شد این دومین تجربه رسمی من است خیلی خوشحالم که با بازیکنان بزرگ و جدید که می‌بینم باعث می‌شود که به این فکر کنم که برای آینده تلاش بیشتر و همت بیشتر دارم و تا بتوانم که سطح سویه خودم را به سویه جهانی برسانم."

تیم والیبال بانوان افغانستان برخلاف ممنوعیت اعمال شده از سوی طالبان بر ورزش و دیگر فعالیت‌های زنان، از بیرون از افغانستان در این مسابقات اشتراک کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، شمار ورزشکاران مرد از افغانستان در مسابقات آسیایی به هفتاد تن می‌رسد که در دوازده رشتۀ ورزشی مقابل حریفان‌شان رقابت خواهند کرد و به تعداد ۱۵ تن ورزشکاران زن به نمایندگی از افغانستان در رشته‌های والیبال، بایسکل‌رانی و اتلتیک در مقابل حریفان‌شان به رقابت خواهند پرداخت.

بانوان ورزشکار از سوی کمیتۀ المپیک دورۀ جمهوریت افغانستان که در حال حاضر در بیرون از افغانستان فعالیت می‌کند، معرفی شده اند.

مسابقات آسیایی از ۲۳ سپتامبر به صورت رسمی با حضور نزدیک به ۱۲ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی آغاز شده است و تا ۸ اکتوبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت، در این بازیها ورزشکاران در ۴۰ رشته ورزشی با هم رقابت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG