لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۲

کوریای جنوبی با برگزاری رسم گذشت نظامی توانایی های امنیتی خود را به نمایش گذاشت


آرشیف - رسم گذشت نظامی در کوریای جنوبی - October 1, 2013. عکس جنبه تزیینی دارد
آرشیف - رسم گذشت نظامی در کوریای جنوبی - October 1, 2013. عکس جنبه تزیینی دارد

برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته، کوریای جنوبی روز سه‌شنبه ۲۶ سپتمبر رسم گذشت بزرگ نظامی را برگزار کرد و قدرت نظامی اش را در حالی به نمایش گذاشت که تنش ها بین کوریای جنوبی و کوریای شمالی در حال افزایش است.

بر اساس خبرگزاری دی. پی. ای جرمنی، وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام کرده که در رسم گذشت روز سه‌شنبه، حدود ۴۰۰۰ عسکر در شهر سئول پایتخت این کشور اشتراک داشتند.

به گفتۀ وزارت دفاع کوریای جنوبی، سیستم های تسلیحات مدرن به شمول راکت های کروز، طیارات بی پیلوت نظامی و سایر وسایط و تجهیزات نظامی بخشی از این رسم گذشت نظامی بودند.

این رسم گذشت نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز نیروهای مسلح کوریای جنوبی که هر سال در اول اکتوبر برگزار می‌شود، دایر شده بود.

با وصف باریدن باران، عساکر، وسایط و تسلیحات سنگین نظامی در مرکز شهر سئول رژه رفتند که تانک های رزمی، سایر وسایط زرهی ثقیل و قوای توپچی شامل آن بود، اما به دلیل اوضاع جوی و باریدن باران، نمایش هوایی پلان شده با جت های جنگی و سایر طیارات نظامی، برگزار نشد.

در این رسم گذشت از جمع ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز امریکایی که در کوریایی جنوبی مستقر اند، حدود ۳۰۰ تن آنها نیز اشتراک داشتند.

یون سوک یول رئیس جمهور کوریای جنوبی
یون سوک یول رئیس جمهور کوریای جنوبی

بر اساس خبرگزاری دی. پی. ای جرمنی، قبل از آغاز این رسم گذشت، یون سوک یول (Yoon Suk Yeol) رئیس جمهور کوریای جنوبی در مراسمی که در یک میدان هوایی نظامی در جنوب شهر سئول دایر شده بود، به کوریای شمالی در مورد استفاده از اسلحۀ هسته‌ای در جریان درگیری، هشدار داد.

یون سوک یول گفت که هرنوع اقدام هسته‌ای کوریای شمالی، باعث"پاسخ قاطع ائتلاف کوریای جنوبی و ایالات متحده امریکا" خواهد شد که به معنی ختم رژیم کوریای شمالی است.

آقای یون افزود که این هشدار او تقریباً با ستراتیژی نظامی ایالات متحدۀ امریکا که یک سال پیش توسط پنتاگون ارائه شده، مطابقت دارد.

این ستراتیژی شامل هشداری به کوریای شمالی است که در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم دیکتاتور کیم جونگ اون، علیه ایالات متحده و یا شرکای آن، رژیم کوریای شمالی جان سالم به در نخواهد برد.

کوریای شمالی که ایالات متحده امریکا آن را یک کشور متخاصم می‌داند، به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای اش، شامل تحریم های بین‌المللی است.

XS
SM
MD
LG