لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۴

امریکا تجهیزات و مهمات اضافی در اختیار نیروهای اسرائیل قرار می‌دهد


شماری از نیروهای اسرائیل در غزه
شماری از نیروهای اسرائیل در غزه

وزارت دفاع امریکا دیروز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده در عکس العمل به حملات گروه مسلح فلسطینی حماس، مهمات و تجهیزات را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و نیروهای امریکایی را در شرق میانه تقویت می‌بخشد.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در اعلامیه‌ای گفت که "حکومت تجهیزات و تدارکات اضافی، از جمله مهمات را، فوراً در اختیار قوای دفاعی اسرائیل قرار خواهند داد."

آستین همچنین گفت که کشتی بزرگ طیاره بردار جرالد فورد و کشتی‌های جنگی را به شرق بحیره مدیترانه اعزام می‌دارند و واشنگتن سرگرم افزایش طیاره‌های جنگی خود در این منطقه نیز می‌باشد.

دیدار رهبران امریکا و اسرائیل در واشنگتن - عکس از آرشیف
دیدار رهبران امریکا و اسرائیل در واشنگتن - عکس از آرشیف

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا دیروز یکشنبه دو بار با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل تلیفونی گفتگو کرد.

دفتر صدارت اسرائیل اعلام کرد که آقای بایدن بر "حمایت بی‌قید و شرط" امریکا در این جنگ که به گفته آنها به اسرائیل تحمیل شده، تاکید کرده است.

تعدادی دیگر از رهبران کشور‌های متحد اسرائیل از جمله صدراعظمان جرمنی، بریتانیا و ایتالیا و همچنین رئیس جمهور اوکراین، با بنیامین نتانیاهو، صحبت کرده و حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده اند.

همزمان با این، در واکنش به حملات راکتی حماس به اسرائیل، حملات هوایی اسرائیل دیروز یکشنبه برای دومین روز در غزه ادامه یافت.

صابرین ابودقا از اهالی غزه سه فرزند خود را در بمباران نیروهای اسرائیلی از دست داده می‌گوید:

"فرزندانم شهید شدند. خالد شهید شد، قیس شهید شد، مریم شهید شد، آصف گم شد. وقتی مرا از گل و لای بیرون آوردند، دیدم همه چیز خراب است، خانه‌ها ویران شده است. بعد در شفاخانه چشمانم را باز کردم، دیدم همه مجروح ، بسیاری از مردم ما کشته و زخمی شده اند."

حماس روز شنبه هزاران راکت به سمت اسرائیل شلیک کرد.

همزمان جنگجویان حماس وارد بسیاری از مناطق اسرائیل شدند.

بر اساس گزارش‌ها، جنگجویان حماس علاوه بر درگیری‌های مسلحانه، تعدادی از اسرائیلی‌ها از جمله زنان را نیز با خود برده اند.

یکی از آنها نوا ارگامانی است. پدر نوا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که افراد مسلح دخترش را ربودند و او درمانده است:

"چه می‌توانم بگویم؟ تمام عمرم از او محافظت کرده ام. به او خوشی دادم و عشق دادم. حالا حتی نمی‌توانم خودم را دلداری بدهم. من نتوانستم چیزی به او بگویم."

زیاد نخالا، رهبر یک گروه مسلح مرتبط با حماس گفت که آنها ۳۰ اسرائیلی را گروگان گرفته اند و تا زمانی که اسرائیل اسرای فلسطینی را آزاد نکند، آنها را آزاد نخواهند کرد.

XS
SM
MD
LG