لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۹

ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه؛ اوضاع متشنج است و وزیر خارجه امریکا به اسرائیل رفته است


حملات هوایی اسرائیل بر غزه به شدت ادامه یافته است
حملات هوایی اسرائیل بر غزه به شدت ادامه یافته است

حملات هوایی اسرائیل روزپنجشنبه (۱۲ اکتوبر) نیز نوار غزه را هدف قرار داد و با طنین صدای انفجارات شدید، از ساختمان ها در شهر غزه، دود به هوا بلند شد.

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، جنگجویان حماس روزشنبه(۷ اکتبر) بر اسرائیل هجوم برده، صدها تن را در خانه‌ها، سرک ها و در یک جشنواره موسیقی در فضای باز، کشتند.

آدمیرال دانیال عقاری(Daniel Hagari) سخنگوی ارشد اردوی اسرائیل روزپنجشنبه گفت که به خانواده های تعدادی از اسرائیلی هایی که تصور می شود در اسارت حماس قرار دارند و خانواده های ۲۲۲ عسکر اسرائیلی در مورد کشته شدن آنها، خبرداده شده است:

"ما خانواده های داغدار را در آغوش می گیریم و برای زخمی ها شفای عاجل آرزو می کنیم. به خانواده های ۹۷ تن ربوده شده اطلاع داده شده، ما از انتظار و بلاتکلیفی بسیاری از خانواده ها آگاه هستیم و قبل از اینکه خبری را که شنیدن آن برای هر خانواده از همه چیز سخت تر است، داده شود، باید مطمئن و دقیق باشیم."

'گروه حماس تعدادی از اسرائیلی ها را به گروگان کرفته است و در مورد سرنوشت گروگانان اطلاعی در دست نیست
'گروه حماس تعدادی از اسرائیلی ها را به گروگان کرفته است و در مورد سرنوشت گروگانان اطلاعی در دست نیست

اسرائیل می گوید که در جریان حمله جنگجویان حماس بر قلمرو آن کشور ، حدود ۱۲۰۰ تن کشته شده اند که بیشتر آنها افراد ملکی هستند.

وزارت صحت فلسطینی ها می گوید که تلفات در نوار غزه به ۱۲۰۰ نفر رسیده و تا اکنون ۵۶۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

براساس اطلاعات سازمان ملل متحد، بیش از ۳۳۸ هزار تن در نوار غزه، مجبور شده اند که خانه های شان را ترک کنند.

در این حال ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز گذشته، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مورد تنش های جاری بین اسرائیل و فسطینی ها تلیفونی صحبت کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده در کنفرانس مشترک خبری با صدراعظم اسرائیل
وزیر خارجه ایالات متحده در کنفرانس مشترک خبری با صدراعظم اسرائیل

انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا امروز به حیث بخشی از یک سفر گسترده تر به شرق میانه و تبارز همبستگی واشنگتن با اسرائیل پس از حمله جنگجویان فلسطینی حماس وارد تل ابیب شد.

خبرگزری رویترز گزارش داده است که انتونی بلینکن امروز در ملاقات با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل، از حمایت واشنگتن اطمینان داد.

این دیپلومات ارشد امریکایی همچنین تلاش خواهد کرد تا به آزادی گروگان های ربوده شده توسط جنگجویان حماس که شماری از آنها امریکایی هستند و عبور امن افراد ملکی از منطقه پرجمعیت غزه، پیش از حمله احتمالی زمینی اسرائیل، کمک کند.

XS
SM
MD
LG