لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۲

تیم ملی کریکت افغانستان به مصاف تیم نیوزیلند می‌رود


شماری از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان
شماری از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان

استدیوم ورزشی کریکت چینای در هند، امروز چهارشنبه از تیم‌های کریکت افغانستان و نیوزیلند میزبانی می‌کند.

حشمت الله شهیدی کپتان تیم ملی کریکت افغانستان ناوقت روز سه‌شنبه (۱۷ اکتوبر) در یک کنفرانس خبری در شهر چینای گفت که بازیکنان تیم افغانستان پس از شکست دادن تیم انگلستان روحیه قوی داشته و برای بازی در مقابل نیوزیلند کاملاً آماده هستند:
"ما باور داشتیم و باور داریم، سه بازی انجام داده ایم و شش بازی باقی مانده است. انشالله کوشش می‌کنیم با هرکس که بازی می‌کنیم به هدف پیروزی وارد میدان شویم. در اینجا ما دو سال پیش کمپ و مسابقات داشتیم، این‌جا برای اسپین مناسب و خوب به نظر می‌رسد. امیدواریم برای اسپینرها مناسب باشد، تا منفعت ما بیشتر شود."

تا کنون در این جام جهانی، تیم افغانستان سه مسابقه کرده که در دو بازی در برابر بنگلادش و هند شکست خورده، اما در بازی سوم در یک دیدار تاریخی تیم انگلستان و قهرمان جام جهانی گذشته را شکست داد.
در بازی با تیم انگلستان، نه تنها بتسمن‌های افغان خوب بازی کردند، بلکه در دفاع نیز، مجیب رحمن، راشد خان و محمد نبی، عالی درخشیدند و برای تیم انگلستان ۲۸۵ دوش را هدف تعیین کردند، اما تیم انگلستان با از دست دادن همۀ بازیکنانش با ۲۱۵ دوش از بازی خارج شد.

تام لیتام، معاون کپتان تیم نیوزیلند نیز در این نشست خبری از توانایی بازیکنان افغان تمجید کرده، اما گفت که تیم نیوزیلند با برنامه کامل بازی می‌کند:
"افغانستان دارای بالر‌های خارق‌العاده‌ای در تیم خود است، نه تنها اسپینرها، بلکه بالر‌های سریع آنها بسیار خوب هستند و ما را به آزمون خواهند کشید. ولی تا حد ممکن ما آماده هستیم. ما همچنین با ورزشکارانی که در ایپل با ورزشکاران افغان بازی کرده اند، صحبت کرده و تلاش نموده ایم که تا حد امکان، اطلاعات بیشتر در مورد آنها به دست بیآوریم."

نیوزیلند یکی از تیم‌های برتر کریکت جهان است و در آخرین جام جهانی، مقام دوم را کسب کرد. تیم نیوزیلند این بار در جام جهانی جاری، در هر سه بازی در برابر تیم‌های انگلستان، هالند و بنگلادش پیروز شده و در بین شش تیم برتر کریکت جهان پس از هند در ردیف دوم قرار دارند.

تیم‌های کریکت افغانستان و نیوزیلند تا اکنون تنها دو بار در جام جهانی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ با هم مقابل شده اند و در هر دو مسابقه، تیم افغانستان با تفاوت زیاد شکست خورده، اما این بار، مفسران کریکت می‌گویند که تیم افغانستان متفاوت است و می‌تواند برای تیم‌های بزرگ جهان، دردسر ایجاد کند.

XS
SM
MD
LG